Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bytte fra privatkonto til bedriftskonto

Rismoen

Medlem
Jeg fant nettopp ut at man måtte ha bedriftskonto for å integrere kid-nummer. Så da må jeg nesten gjøre det.


1: Er det noe spesielt man må tenke på når man bytter fra privatkonto til bedriftskonto? lover/regler/regnskap?

2: Noen som vet sånn ca hvor lang tid det tar å opprette en bedriftskonto når man allerede er kunde i banken? (DNB)

Jeg kommer til å sende ut rundt 1000 fakturaer i året så det kan fort bli mye jobb å fakturere selv. Jeg vurdere sterkt å få et factoring selskap til å gjøre det for meg, men jeg er litt usikker.

Hva tenker dere?

MERK: Klarna er ikke et alternativ da dette ikke går igjennom en nettbutikk.
 
Sist redigert:

Britta

stoffdronning
Når jeg husker riktig brukte DnB kundeservice 1-2 dager.
Jeg opprettet via telefonisk bedriftsservice, kunne signere elektronisk.
Du ber dem å tilknytte det ditt privatkonto (ekstra skjema), da har du det med en gang tilgjengelig via ditt private nettbank, allerede før du får tilsendt papirer og ekstra brikke til bedriftskonto.

Hilsen, BRitta
 

spikre

peterhamre.no
Nå liker jeg dårlig å svare på spørsmål som burde vært sendt til kundeservice@.. men;

1: Nei. Eneste forskjell er at det heter en "foliokonto" og som regel har dårligere betingelser enn vanlige privatkontoer. Spesielt om du er under 34 år.
2: Normalt vil det være fult fungerende innen 24 timer.
 

Rismoen

Medlem
Bestilte bedriftspakken. Får bare håpe det ikke tar så lang tid.

Er helt enig med deg spikre, dette kunne jeg fint tatt med kundeservice. Men problemet er at jeg liker å høre andre sine erfaringer først.
 
Sist redigert:
Topp