Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CMS for sider laget fra bunnen

Jeg har fått i oppdrag å lage noen websider, og planlegger å lage sidene fra bunnen, uten å bruke WordPress eller lignende. Er det noen måte å integrere et CMS i dette, slik at kundene kan logge inn og endre innholdet selv?
 
A

aabbcc

Guest
Et alternativ kan være å ha en CMS i bakgrunnen som din side henter innhold fra. Slik at de kan gå inn i CMS og redigere og så vil siden din oppdateres med det samme. Enten direkte fra databasen eller fra selve siden.

abc
 

zapotek

Medlem
Jeg har fått i oppdrag å lage noen websider, og planlegger å lage sidene fra bunnen, uten å bruke WordPress eller lignende. Er det noen måte å integrere et CMS i dette, slik at kundene kan logge inn og endre innholdet selv?

Ingenting i veien for å lage Wordpresstemplatet fra bunnen av.
 
Problemet er at jeg alltid har laget sidene mine fra bunnen av, da jeg mener alle WordPress-sider ser like ut. Men det er kanskje fordi mange bruker ferdige templates? Kan jeg for eksempel lage en WordPress-side akkurat slik jeg vil ha den? Og er det noe som er vanskelig å lære seg når jeg allerede kan PHP, JavaScript, Ajax o.l.?
 

Bjørnar

Gründer
Det er ikke helt riktig at man ikke kan integrere CMS i design, blant annet gamle CuteNews, nå CutePHP, var en slik type ting hvor du lagde design, og satt inn koder for forskjellige elementer rett i templaten - altså lagt opp litt motsatt av for eksempel WordPress.

Men det er kanskje en grunn til at det ikke er så stort som konkurrenter ;)
 
Topp