Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CMS til reisesider

Jeg har tre reisedomener som jeg ønsker å gjøre noe med, iusa.no, ieuropa.no og europaguiden.no (kan redirectes til ieuropa.no)..

Dette er tre domener som forhåpentligvis vil dekke svært mye. Jeg føler derfor at Wordpress er et uaktuelt CMS. Joomla er en mulighet.

Vet noen av andre CMS som kan benyttes? Om de er gratis eller koster har ingenting å si..
 

Ståle

Medlem
Hvorfor føler du at WP er uegnet? Selv har jeg prøvd mye forskjellig, men havner alltid tilbake på WP pga alle mulighetene med plugins og themes...
 
I Europa er det 50 land. Minst 15 er attraktive reisemål, noe jeg tror det vil bli mye vanskeligere å få frem i Wordpress, ihvertfall uten tonnevis med kunnskap om plugins og themes. Samme gjelder USA.

Dessuten føler jeg at det er enklere å ha kontroll over "svære" sider i Joomla.

Men folk som har jobbet mye med Wordpress har helt sikkert ikke samme synspunkt som meg, men det er mitt. :p
 

zapotek

Medlem
Jeg synes Joomla er mye mer tungrodd å tilpasse. Som du nevner så tror jeg det har med erfaringen din med Wordpress. Du har mer erfaring med Joomla, og da virker det enklere.
 
Har brukt begge og må si jeg synes WP er meget enkelt i forhold til Joomla! Men, det er forskjeller på dem.

Tror det meste handler om planlegging og å lage en struktur før man setter i gang arbeidet.

Joda, WP er helt klart enklere... Men la oss si at jeg har 10 forskjellige land i menyen, og 5 byer under hvert enkelt land. Da er det snakk om 51 sider (inkludert forsiden).. Så er det snakk om tips / anmeldelser og lignende innenfor hvert enkelt land/by.. Så her er det jo snakk om flere hundre sider.

Er det egentlig mulig med forskjellige sidebarer i hver eneste side?

Tror nok jeg må planlegge godt i forveien ja, hvis ikke ender jeg opp i en blindgate :p
 
Jaja, jeg er klar over det.. Men spørsmålet var igrunn om det er like enkelt å tilpasse moduler (eller widgets som det kalles i WP) på hver enkelt side i WP?

I Joomla bestemmer man jo selv hvilke sider osv moduler skal ligge i når man legger de til. Er det slik med WP? For hvis det er det, har jeg virkelig gått glipp av noe :D
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Var da fælt som en diskusjon faller over på Wordpress når TS egentlig har nevnt at det ikke er aktuelt og bruke det. Både Joomla og WP er sikkert to like gode systemer, TS kan best med Joomla, Noen kan best med WP. Det er vel egentlig bare en smaksak.

Det er ikke slik med Wordpress Daniel, men det er allikevel ikke mye arbeid som skal til med Wordpress for at du kan legge inn forkjellige sidebars på sidene. At det er mer tungvint enn med Joomla er jo forståelig men så må vi jo ikke glemme at WP faktisk er en bloggeplattform (som blir brukt til mye annet) og at det gjerne er derfor denne støtten ikke finnes innebygget.

Om du ikke vil bruke Wordpress er det helt ditt eget valg. Du har du jo Drupal som blir nevnt og samtidig har du Joomla som du jo vet.
 

Bjørnar

Gründer
jeg bruker vivvo CMS til Londonferie, men føler kanskje at det ikke er helt optimalt. tungvindt system. ellers finnes det også muligheter for å starte med en foruminstallasjon, for eksempel phpBB, og deretter utvide med plugins for å få det som et CMS.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Var da fælt som en diskusjon faller over på Wordpress når TS egentlig har nevnt at det ikke er aktuelt og bruke det. Både Joomla og WP er sikkert to like gode systemer, TS kan best med Joomla, Noen kan best med WP. Det er vel egentlig bare en smaksak.

Det er ikke slik med Wordpress Daniel, men det er allikevel ikke mye arbeid som skal til med Wordpress for at du kan legge inn forkjellige sidebars på sidene. At det er mer tungvint enn med Joomla er jo forståelig men så må vi jo ikke glemme at WP faktisk er en bloggeplattform (som blir brukt til mye annet) og at det gjerne er derfor denne støtten ikke finnes innebygget.

Om du ikke vil bruke Wordpress er det helt ditt eget valg. Du har du jo Drupal som blir nevnt og samtidig har du Joomla som du jo vet.

Det er da en ærlig sak å diskutere rundt både WP og Joomla når trådstarter tar de opp i sitt innledende innlegg. Dette er tross alt et diskusjonsforum!!!

En ting er i alle fall sikkert. Ikke surr rundt med for mange cms - det går for mye tid på å lære seg de forskjellige så godt at man får utnyttet dem godt nok.
Ved valg av CMS vil det alltid være noe man kanskje ikke får 100% slik man kunne tenkt seg.

Lykke til med siten(e)!
 
Topp