Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CMS til Spillside

sKrud

Meget sliten student
Hei.

For ikke lenge siden startet jeg siden Spillnett.no, har ikke helt hatt tid til å lage noen skikkelig løsning for innholde på siden ennå, slik at i dag drives den med WP. Dette er jo i og for seg greit nok, men ikke akkurat det jeg hadde planlagt for siden. Det jeg ser for meg er en onlinespillside med et slags magasinlayout, som er lett å finne fram i for brukeren og lett å holde styr på for meg som admin. Har sett endel på Joomla/mambo, disse er jo greie nok, men det er få variasjoner i stil og menyer. Stilen på de layoutene som finnes til disse cms løsningene er også litt skivebom i forhold til hva jeg hadde tenkt meg. En løsning som ligner noe på Kongespill.no hadde vært greit.

Slik som det er i dag har jeg ikke tid til å gjøre noe mer med siden, men tenkte å ta de etter eksamenskjøret nå til våren. Så om det er noen her inne som sitter på noen anbefalinger eller nyttinge linker/tips etc. så er det bare å rope ut.

-morten
 

sKrud

Meget sliten student
har en "lånt" kopi av imagazine til iJoomla, men har litt problemer med å få denne installert i joomla. Ser absolutt ut som en god løsning, om man bare hadde fått den til å fungere..så om det er noen som har en slik pakke som lar seg installere så er det bare å rope ut..:)
 

sKrud

Meget sliten student
kom forsåvidt over plugster.no i dag, syns den siden har et meget bra CMS system, med dette tror jeg nok er custom.. Å noe som tar litt for lang tid og er litt for komplisert for meg ennå... MEn om det er mulig å få til noe slikt med joomla eller andre cms system så hadde det vært sinnsykt bra..:) Noen som har flere tips? ble så stille i denne tråden..

-morten
 

Ole

Medlem
Et nettsted á la pugster kan settes opp uten større problemer i Joomla.

ijoomla sitt magazine-tilllegg inneholder en kryptert fil som gjør at det ikke virker på andre domener enn det domenet det er kjøpt for. Det blir også gjort en del server-spesifikke innstillinger ved nedlasting. Så dersom de ikke korresponderer med dine server-innstillinger vil det ikke virke. Enkel løsning: Kjøp tillegget. De få kronene det koster er virkelig verdt det!
 
Sist redigert:

sKrud

Meget sliten student
humm..så over denne tråden..å ser at jeg har skrevet kongespill.no ... Mente vell egentlig kongespill.com, kongespill.no var jo helt grusom.. æsj... Så er det da noen som har andre forslag til hva og hvordan jeg best mulig kan bygge opp en slik spill side.. Begynner å få bra med trafikk til Spillnett.no allerede, selv om jeg ikke har brukt særlig mye tid på den ennå.. Men Joomla er jo et godt alternativ, men er det mer.. Vil gjerne ha flere valg muligheter..:)

Å nei..orker ikke lage hele fra bunn av..

-morten
 

Ståle

Medlem
humm..så over denne tråden..å ser at jeg har skrevet kongespill.no ... Mente vell egentlig kongespill.com, kongespill.no var jo helt grusom.. æsj... Så er det da noen som har andre forslag til hva og hvordan jeg best mulig kan bygge opp en slik spill side.. Begynner å få bra med trafikk til Spillnett.no allerede, selv om jeg ikke har brukt særlig mye tid på den ennå.. Men Joomla er jo et godt alternativ, men er det mer.. Vil gjerne ha flere valg muligheter..:)

Å nei..orker ikke lage hele fra bunn av..

-morten

Det er kongespill.no som kjører gratis CMS. .com varianten er custom.
 

sKrud

Meget sliten student
Jepp..skal gjøre det når jeg tar oppdateringen av hele siden nå i løpet av juni. Tenker at jeg kommer til å gå for iJoomla og et evt. eget produsert design på siden.. Er det noe som har noen tips til RSS som jeg kan sende ut som "nyheter" på den ene delen av siden? da tenker jeg spesielt på spillnyheter o.l. Og da også gjerne hvilke programmer dere anbefaler til å gjøre dette. Er ikke alt for mange norske spillsider fra norge som har nyheter..menmen.

-morten
 

picxx

Well-Known Member
gamer.no har rss feed.
magpie kan lese rss feed til en hvilken som helst side.
 

Geironimo

New Member
Heisann, kanskje denne wordpress templaten hadde passet bedre til spill siten din YGoCMS den er satt opp som et magasin style outlay.. Jeg ville anbefalt deg med å fortsette med å bruke wordpress.. Med alle de plugins som er tilgjengelige kan du få satt opp en kanon spillsite! :)
 
Topp