Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Conta Faktura offisielt lansert

Bjørn

Domenespekulant
Veldig god kundeservice å si fra før fristen ja, og ikke minst sende faktura FØR fristen, ikke legge inn i systemet sitt at fakturaer for et helt år, skal sendes ut noen få timer ETTER frist. I tillegg kreve full betaling for ett helt år på forhånd, selv om man sier fra første dag man får fakturaen og lenge før fristen utgår. Ikke sånn jeg ville gjort ovenfor mine kunder ihvertfall - ville fått en veldig flau smak i munnen, hvis jeg jobbet i et slik firma som ikke kan se fornuften og hva betydning av god kundeservice er.
 

Britta

stoffdronning
Ikke fornøyd med hvordan Conta Inkasso opererer på! Står så fint at man kan si opp 1 mnd. i forveien, men de venter med å sende ut faktura til det er akkurat EN dag for seint å si opp, og da er man tvunget til å betale for 1 helt nytt år! Ganske sleip måte å gjøre det på for kundene sine - mistet ihvertfall en kunde idag :-(

Hæ? Du er altså sur på deg selv fordi du ikke husket å si opp i tide? Hva har Contas årsfaktura med det å gjøre? Det er vel ditt problem, hvis du ikke husker hvor lenge ditt abonnement varer?

Hilsen, Britta (som gjerne glemmer å si opp ubrukte domener, blogger, webhotell og blir minnet om det når det kommer faktura ;-))
 

hansson

Langveisfarende
Husk at det er mulig å si opp abonnementet samme dagen man fornyer, eller dagen etter, og det vil da ikke komme noen flere fakturaer. Det er altså mulig å si opp 365 dager i året, man trenger ikke å vente til siste liten og dermed øke faren for å glemme det (og så har jo vi glemsomme mulighet for å skru på varslinger på mobiler, kalendere osv. i tillegg).

Det er vel neppe slik at det var den aller siste dagen i abonnementsperioden man plutselig kom på at man ikke trengte denne tjenesten lenger. Trenger man ikke tjenesten lenger, så er det naturlig å si opp ganske umiddelbart. Hvis man ikke kommer på å si opp, så er det naturlig for oss som selger tjenesten å anta at den fremdleles er i bruk, men jeg forstår at folk er forskjellige. Vi gjorde det veldig enkelt, og fakturerer semi-manuelt, fordi Conta Inkasso var en tjeneste vi laget på mikrobudsjett og som vi ikke har brukt mye ressurser på å automatisere fullt ut. Derfor er det heller ikke bygd inn noen automatiske e-postvarsling om fakturering til kundene. Men dette kommer i versjon 2.0 som er på vei.

"Veldig god kundeservice å si fra før fristen ja, og ikke minst sende faktura FØR fristen"​

Skulle vi sendt faktura før fristen så måtte vi evt. ha kreditert alle fakturaer som ikke skal betales, og siden dette gjøres manuelt har vi altså valgt å fakturere etter at perioden faktisk har løpt ut. Ingen spekulasjon altså, rett og slett en naturlig og praktisk ordning som fungerer slik som vanlig fakturering som oftest fungerer, og dette sparer regnskapsføreren for mye ekstrajobb.

"I tillegg kreve full betaling for ett helt år på forhånd, selv om man sier fra første dag man får fakturaen og lenge før fristen utgår."
Vi har ingenting å skjule her, det står opplyst på nettstedet der du bestiller og aksepterer vilkårene at fakturering av 12 måneders abonnement skjer når du "klikker deg videre". Conta Inkasso vil nok også få kortbetaling om ikke så lenge, og da har vi eliminert denne problemstillingen en gang for alle.

Fotnote: Jeg er ganske prinsipielt anlagt, og pleier av respekt for min egen person ikke å tillate meg selv å skylde på andre når jeg gjør en tabbe. Hvis jeg ikke klarer å forholde meg til enkle spilleregler i næringslivet eller i samfunnet forøvrig, så er det jeg det er noe feil med, da har jeg ikke fulgt godt nok med, og jeg må skjerpe meg. Mekanismen med å skylde på andre når man ikke greier å henge med virker som en sykdom som er typisk norsk, man skylder på staten og NAV og diverse noe butter imot, for i barnehage-staten passes man vanligvis godt på. Gjerne av forbrukerrådet eller ett eller annet koko EØS-direktiv. Personlig liker jeg kombinasjonen frihet og ansvar, som matcher veldig bra med et fritt og demokratisk samfunn, der alle har ansvar for å passe på seg selv og ta ansvar for at man følger reglene, i bytte mot å ha det veldig fritt og fint. Dette inkluderer å huske å betale fakturaene sine i tide, passe på å få levert inn selvangivelsen i tide, oppføre seg som et normalt menneske på bussen og andre offentlige steder, og huske bursdagen til dama. Hvis man ikke greier disse enkle tingene så må man bare ta konsekvensen av det (det sistnevnte kan være katastrofalt).
 
Sist redigert:

Bjørn

Domenespekulant
hansson; skjønner at Conta legger all ansvar og plikter og skyld over på sine kunder, så det er håpløst å komme med noe ovenfor dere. Fortsett å sende ut fakturaene deres 1 dag etter avbestillingsfristen. Som du sier "Skulle vi sendt faktura før fristen så måtte vi evt. ha kreditert alle fakturaer som ikke skal betales" - ja fælt å miste noen kunder, ved å vise litt god kundeservice -bedre å tvinge kunder som ikke ønsker 1 års forlengelse til å betale.. Er nå vant til å sende ut fakturaer selv i god tid OG motta fra de fleste andre firma, slik at folk kan minnes på hva de har og kan velge selv om de vil si opp før et nytt år eller ikke. Muligens jeg er naiv som liker fornøyde kunder, men skjønner det er firma der ute som er mer opptatt av å få inn penger og legge all skyld over på de dumme kundene sine.. stå på Conta - dere skal få pengene deres - slapp av - og skal anbefale dere ovenfor mange nye mennesker fremover - kommer til å få masse nye kunder med slik fin innstilling!
 

Bjørn

Domenespekulant
Hæ? Du er altså sur på deg selv fordi du ikke husket å si opp i tide? Hva har Contas årsfaktura med det å gjøre? Det er vel ditt problem, hvis du ikke husker hvor lenge ditt abonnement varer?

Hilsen, Britta (som gjerne glemmer å si opp ubrukte domener, blogger, webhotell og blir minnet om det når det kommer faktura ;-))

Britta; du skjønner jo ingenting av hva jeg skriver.. skjønner at du driver med stoff...
 

hansson

Langveisfarende
dere skal få pengene deres - slapp av​

Vi kunne ikke vært mer avslappet. Men begynner å bli litt engstelige for stressnivået ditt.

Hvis man absolutt ikke vil betale noe på forskudd for å bruke et inkassoprogram, kan man jo f.eks. prøve inkassobyrået vårt, Contando AS, der det ikke skal betales noe før pengene fra skyldneren er kommet inn på kontoen.
 

Bjørn

Domenespekulant
Stressnivået begynner å gå nedover nå... I tillegg skal du få mye skryt for Conta Faktura herr Hansson - utrolig bra! Dog håper jeg dere tar litt av det kundene deres på alvor, og ikke bare tuller det bort.. To små ting dere bør ta til etteretning;

1) Send ut fakturaer før 1 dag ETTER avbestillingsfristen - mange sier først opp en tjeneste når de får faktura og får tenkt seg om - og hos de fleste selskap så er det ingen problem å si opp, såfremt ikke betalingsfristen er utgått.

2) Vis litt skjønn innimellom. Å måtte si opp en avtale minst 13 mnd. før tiden er latterlig (og vekker minner til verste mobilkrigen og bindingstidene der i sin tid). Har vært sein å si opp både med Telenor og ProISP bla. før, men der var servicen på topp og der løste ting seg med en gang.
 

hansson

Langveisfarende
Stressnivået begynner å gå nedover nå...

Det er bra :)

1) Send ut fakturaer før 1 dag ETTER avbestillingsfristen - mange sier først opp en tjeneste når de får faktura og får tenkt seg om - og hos de fleste selskap så er det ingen problem å si opp, såfremt ikke betalingsfristen er utgått.

Dette vil det bli orden på når folk kan betale med kort i stedet for faktura, det blir da ingen oppsigelsesfrist overhodet.

2) Vis litt skjønn innimellom. Å måtte si opp en avtale minst 13 mnd. før tiden er latterlig (og vekker minner til verste mobilkrigen og bindingstidene der i sin tid). Har vært sein å si opp både med Telenor og ProISP bla. før, men der var servicen på topp og der løste ting seg med en gang.

Man må ikke si opp 13 måneder før, kun 30 dager før. Det med å si opp tidlig var bare et forslag til de som lett glemmer frister.
 

Bjørn

Domenespekulant
Stemmer faktisk med 13 mnd. - siden jeg var noen få timer for seint ifølge dere, så er jeg nå bundet til dere i nye 13 mnd (juli 2017)... satser på å få mange flere dårlige betalere i året som kommer, så får jeg noe nytte av abb. mitt ihvertfall.. ;-) Uansett bra det skjer noen endringer - det trengs :)
 

hansson

Langveisfarende
Du skriver måtte si opp en avtale minst 13 mnd. før tiden er latterlig" (min utheving).

Det er ingen som tvinger deg til å si opp 13 måneder før tiden. Du vrir fakta til det absurde. Du står fritt til å vente med å si opp abonnementet til f.eks. juni 2017, altså 30 dager før. Du står også fritt til å fortsette abonnementet, altså er det ingen som gjør at du "må" noe som helst.

Det er dessuten en overdrivelse å påstå at abonnementsperioden er 13 måneder når den faktisk er 12 måneder. Selv om fornyelse skjer 29 dager før utløp av forrige periode på 12 mnd. så betyr selvfølgelig ikke det at du betaler dobbelt for den siste måneden. Den nye perioden løper fra utløpsdatoen av den gamle, og 12 måneder framover i tid.
 
Topp