Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CTR-estimater

testdriver

Ha det bra..
Aj aj aj, så kjapt man spør lærerer kommer man på svaret selv. Sorry.

Datert sent 2006: Tool: What it’s Worth to Rank in Google, Yahoo and MSN

Results from:
Total Searches:9,038,794
Total Clicks: 4,926,623

Ranking Number 1 receives 42.1 percent of click throughs.
Ranking Number 2 receives 11.9 percent of click throughs.
Ranking Number 3 receives 8.5 percent of click throughs.
Ranking Number 4 receives 6.1 percent of click throughs.
Ranking Number 5 receives 4.9 percent of click throughs.
Ranking Number 6 receives 4.1 percent of click throughs.
Ranking Number 7 receives 3.4 percent of click throughs.
Ranking Number 8 receives 3.0 percent of click throughs.
Ranking Number 9 receives 2.8 percent of click throughs.
Ranking Number 10 receives 3.0 percent of click throughs.
 

testdriver

Ha det bra..
Ja, kan vel kanskje regne rundt 0.5-1% CTR på hver av de(?). Jeg ble egentlig litt overrasket over den store forskjellen mellom #1 og #2.

Morsomt å se #10 marginalt bedre enn #9. Logisk nok, det.
 

Geir E.

Medlem
Lest en plass på SEOmoz hvor det lå en metode for å regne det ut rimelig nøyaktig for et bestemt keyword. Det gikk ut på at man kjørte et google adwords keyword i en hel dag. Også regnet man ut forventet klikk ut i fra CTR der. Finner dessverre ikke linken.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Adwords vil jo si lite om treffene i det organiske.

Hva slags tittel og description meta du kjoerer har ogsaa en veldig stor betydning. En av de beste casene jeg har opplevd med dette oekte trafikken med nesten 50% bare av aa endre tittel og description taggen. Rankeringen roerte seg ikke i perioden dette ble maalt. Jeg ble saa overrasket over dette at jeg stilte den tilbake til gamle innstillinger for en periode paa 2 uker, hvor trafikken sank ned til det gamle nivaaet. Naar jeg endret det tilbake til den mest optimale gikk trafikken oeyeblikkelig opp (saa snart Google oppdaterte endringen, that is).

Den listen gir en veldig generelle pekepinne. Jeg har en annen nettside jeg selv eier som til tider delte 1. plass i soekeresultatene paa et gitt soekeord med en Wikipedia side. Naar siden vekslet med 1. og 2. plassering saa jeg absolutt ingen forskjell paa soekeresultatet. Dette gjaldt da en nettside for en reisedestinasjon.
 

Geir E.

Medlem
Den greia jeg snakker om ligger på SEOmoz under videoer for pro members, estimating search traffic using adwords.
 
Topp