Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dårlig erfaring med DIBS

noekult

Medlem
Hei folkens

Etter mye og men så var jeg så og si ferdig med å sette opp nettbutikken min. Jeg var i ekstase og manglet bare kortbetaling, og tegnet Account avtale med DIBS i og med at de har innløseravtale inkludert (mindre styr fra min side).

Så begynte "marerittet". DIBS skal, før betalingsløsningen blir aktivert, gjøre en "site inspection" for å se om vi (jeg + min nettbutikkleverandør) følger deres retningslinjer. Dette skulle bli gjort ila. en dag. Venter og venter, ringer kundeservice, de sier at de holder på. Dette er på fredag, så kommer helgen. Mandag ringer jeg igjen og får vite fra kundeservice at de har dialog med nettbutikkleverandøren min. OK. Venter og venter. Mot slutten av mandagen ringer jeg nettbutikkleverandøren direkte, "snart, snart".

På tirsdag får jeg nummer til en svenske på det svenske DIBS-kontoret. Han sier at vi ikke har opplyst om antatt leveringstid. Jeg henviser til Frakt-link i butikk-footeren der det står om leveringstid samt at min nettbutikkleverandør tar en test og at det står opplyst om leveringstid underveis også. Men "butikken går nok live ila. en dag" sier han igjen. Blir mer frustert, men venter til neste dag.

På onsdag får jeg "aner ikke hva som er feil"... og svensken har tatt kontakt med min selger for å diskutere kompensasjon, siden jeg forteller om et alternativ (at jeg kan midlertidig implementere Paypal slik at jeg kan få begynt hvertfall). Dette alternativet koster 700 kr. + moms og om de kan redusere min etableringskostnad på 3000 kr. så kan jeg gå for Paypal mens de krøller og knoter. Det skal ikke være et problem i følge svensken. I tillegg til dette ble jeg lovet å få vite om en realistisk tidsramme for når butikkens betalingsløsning skulle være oppe og gå. På slutten av dagen ringer jeg svensken og han visste fortsatt ikke når.

Så er det torsdag, i dag, og jeg ringer svensken igjen og han sitter nå med utvikler i Sverige (WTF, hvorfor trenger han en utvikler??) og en eller annen mann i Danmark som også ser på saken. OK. Så ringer jeg min kundebehandler som solgte meg pakken, og spør om han har fått vite noe om kompensasjon. "Det blir jo vanskelig....." "Nei det går beklageligvis ikke..." og forskjellig oppgulp om at han håper løsningen blir aktivert i dag og ønsker meg lykke til osv. Jeg blir selvsagt forbanna, det er jo ingen sammenheng mellom hva DIBS-folka sier og gjør i Norge/Sverige/Danmark. Jeg gir nesten opp og implementerer Paypal likevel fordi magefølelsen sier at DIBS ikke er til å stole på 100%.

Hadde jeg kunne kansellert hele forbanna avtalen med et tastetrykk uten å ha vært bundet til kontrakt så hadde jeg gjort det for lenge siden.

Skjønner fortsatt ikke problemet heller. Det er flere andre fra min nettbutikkleverandør som har DIBS betaling, hvorfor krølla det seg opp for meg??

Styr unna DIBS! Jeg leste noen dårlige erfaringer om DIBS her tidligere, men trodde det var enkelttilfeller og at dette var stort og seriøste nok selskap til at slike ting ikke burde oppstå for min del. Men ser nå at det var en grunn til at de blir hengt ut. Makan....
 

noekult

Medlem
Har gitt dem deadline til kl 17 i dag, vi får se om de skjeper seg. Hvis ikke så vil jeg se an på om jeg kan få sagt opp på en eller annen måte.

Start nettbutikk, they said. It will be fun, they said. :rolleyes::D
 

Stoppet

Banned
epay er også et alternativ.
 

noekult

Medlem
Hei. De fikk ordnet det. Snakket mer om å kunne få kompensasjon (de brukte faktisk hele 5 arbeidsdager på noe som burde tatt 1 dag, og det etter at jeg maste på dem dagen lang!), men neida.

Nå skal det virke, nettbutikkleverandør har gått for dagen, men de har fått e-post fra DIBS nå slik at det kommer i gang i morgen tidlig.

Får bruke DIBS en stund nå, men de får IKKE anbefaling fra meg.

Skal sjekke litt om Epay og Stripe, takk for tips!
 

rattata

Medlem
Har bare gode erfaringer med bruk av DIBS Account. Bruker løsningen i flere nettbutikker, og så lenge man sørger for at kravene for godkjent Site Inspection er lagt inn i nettbutikken så går godkjenningen smertefritt.
Hadde litt småproblemer med første butikken jeg satt opp, men det var kun fordi jeg hadde glemt en ting fra listen til DIBS.
Om dette er lagt inn:

http://tech.dibspayment.com/DX/Site_inspection

...og test-transaksjonen er vellykket, så blir butikken godkjent i løpet av en dag.
 

noekult

Medlem
rattata: De uenighetene vi (meg og nettbutikkleverandør vs. DIBS) hadde om følging av retningslinjer ble aldri endret fra min eller nettbutikkleverandør sin side. Til slutt godkjente DIBS nettbutikken uten av vi endret noe, mener jeg. Det brukte de 5 arbeidsdager på. Det var det som var uforståelig, hvorfor de trengte "utvikler" som jobbet med saken når alt egentlig var på plass fra før... Mysterium.

Tonny, for kortdelen er dette prisene:DIBS priser.jpg
 

noekult

Medlem
Jeg har kun kortbetaling, ikke faktura (ikke spør). Tok DIBS account for å få både betalingsterminal og innløser i en pakke.
 

Beergear.no

Medlem
Hadde også DIBS og MYE problemer! Byttet til Klarna. Har ikke angret et sekund! Hadde aldri gått tilbake til DIBS. Om de var det enste alternativet hadde vi lagt ned begge nettbutikkene :)
 
A

Adri4n

Guest
Bruker selv Stripe og er veldig fornøyd. De svarer meg alltid i løpet av en dag/noen få timer og når jeg hadde problemer med chargebacks fra kunder tok de personlig kontakt med meg og hjalp meg med å implementere en bedre løsning for å sikre kontoen min.

Nå vet jeg ikke hva du selger i nettbutikken din men om jeg skulle satt opp nettbutikk hadde jeg nok brukt Klarna, Stripe og PayPal.

Lykke til videre.
 
Topp