Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Danmarks sterkeste ost - trenger tips

Tonny Kluften

Administrator
Hadde besøk fra vårt kjære naboland i sør og i den forb. la jeg inn en bestilling på danmarks sterkeste ost. Og de kom og de dro, og i kjøleskapet står det nå 1 kg kulinarisk dynamitt. Jeg har smakt på den og jeg tuller ikke når jeg sier at jeg ble ør og svimmel etter å ha smakt er real bit. I tillegg så ble alle pusteorganer fullstendig åpnet opp. Smaken kan beskrives som en råsterk blanding av amoniakk, mynte, salt, wasabi og øl. Lukten er så ubeskrivelig at jeg ikke tør å begi meg ut på beskrivelser. Kjæresten min har plassert den i en plombert boks.

Så spørsmålet er, hva bruker man en slik ost til? det er jo meningen at den skal spises.
 

zapotek

Medlem
Noen forslag:

1. Gjester som nekter å gå (les:svigerforeldre) - Fjern plomberingen på osten, vips problem solved!

2. Fisketur - Fest et garn tvers over elva. Gå så hundre meter lenger ned, og kast en god klump av vidundermiddelet ut i vannet. Fisken vil nå sprorenstreks svømme inn i garnet for å slippe unna.

3. Plumboerstatning?
 

Tonny Kluften

Administrator
Bra tips, takk.

Jeg vet desverre ikke navnet på den, den er kjøpt i Viborg i en lokal ostebutikk. Men styrken på smaken overgår alle rennende franske oster jeg har spist, Gamle Ole er norvegia i forhold. Lurer forresten på om det har kommet en ny ost i Danmark som heter Gamle Oles bestefar, hmmm, må sjekkes.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Amoniakk-lukten gjør meg noe skeptisk. Gode ost hører vanligvis til med et glass vin og evt. litt brød/kjeks... Men denne er kanskje så sterk at den kanskje bør inntas *etter* noen glas vin?

Litt mer seriøst: du kan prøve å inkludere den i en saus eller som gratinée..
 

Nutz

Med lem
..hehe, artig når folk VIRKELIG prøver å få ned noe som absolutt alle kroppens sanser protesterer og advarer på det sterkeste mot. :D

Hadde vært seriøst bekymret dersom jeg skulle tvinge en kilo av det du beskriver igjennom systemet mitt.
 

hansson

Langveisfarende
Det der ser utrolig deilig ut spør du meg.

Kan jo hende du mener det som ironi Tonny, men ja en del slike er testet og jeg kan skrive under på at de er ganske fantastiske. Saueostene fra Korsika er de aller beste etter min smak, selv om det høres riktig ille ut. De har en heftig variant med døde mark i som standard proteintilskudd, men den stod jeg over. Som oftest lukter de verre enn de smaker.
 

hansson

Langveisfarende
Aha ja som vanlig leser jeg 90% og forstår 40% av innleggene, så jeg trodde du hadde fått den i gave av de blide danskerne.... Men altså, du må komme deg opp i fjellet på Korsika på besøk hos noen osteprodusenter asap.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Kanskje Adservice Media kan hjelpe med enten et affiliateprogram for stinkeost eller et godt forslag til hvordan dansker i Århus tilbereder stinkeost.

Jeg elsker forøvrig dank stinkeost (esrom) i gratenger :)
 
Topp