Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Den nye MacBook Air - er den et bra valg?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Sitter å ser på den nye MacBook Air som kommer snart. Den ser litt herlig ut, men så skal det nevnes at det blir min første mac - så jeg har egentlig ikke peiling.

Bør jeg gå for den nye Air'en, gå for en av de vanlige mac-laptopene eller gå for en helt vanlig pc-laptop?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Nja... Jeg ville ihvertfall ha gått for en vanlig macbook pro, sannsynligvis 15". Mer bang for the bucks. Alt man kan få av kraft er bra når man jobber mye med f.ex. photoshop, du har mulighet til å sette inn (og bruke, imotsetning til 32-bit windows) opptil 4gb ram, og som vi nettopp har snakka om i en annen tråd, skal man drive mye med designgreier, så er også alt av skjermplass man kan få en kjempefordel. Selv om du sikkert holder mer på med programmering og seo-delen, så regner jeg med at du vil trenge den rent grafiske enden endel også.
 

Ole

Medlem
MacBook Air er maskinen du kjøper når du allerede har MacBook Pro og Mac Pro, men bare må ha en ny mac :)

Er enig med Atomet, kjøp MacBook Pro. Raskere, bedre utstyrt, flere porter og (relativt sett) billigere.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Laptopen kommer til å bli mer brukt til skolearbeid, kundemøter og generelt tull. Skal også kjøpe en 24" iMac sammen med kjæresten. Tenkte å ha en ekstra 24" vanlig skjerm til den (det går vel ann det?).

Så om jeg går for en macbook pro istedenfor, så kan jeg kjøpe vanlige RAM og sette inn? Det høres jo fint ut. Mac-rammene er så altfor dyre.
 

Ole

Medlem
Skal også kjøpe en 24" iMac sammen med kjæresten. Tenkte å ha en ekstra 24" vanlig skjerm til den (det går vel ann det?).

Så om jeg går for en macbook pro istedenfor, så kan jeg kjøpe vanlige RAM og sette inn? Det høres jo fint ut. Mac-rammene er så altfor dyre.

Ja, du kan bruke ekstra skjerm på iMac.
Nei, du trenger ikke å donere pengene dine til Apple for at de skal sette inn ram for deg...
 
Topp