Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Den store regnskapstråden

Ståle

Medlem
Takk for den linken brukernavn!

Skal det føres på ører også?
 
Sist redigert:

Ståle

Medlem
Et spørsmål til:

Jeg har noe penger på privatkontoen som jeg skal ha som egenkapital på firmaet. Hvilken konto skal dette registreres på?
 

testdriver

Ha det bra..
Kort og teit spørsmål:
- Hvis man selger 5000 eksemplarer av ett produkt til 5000 forskjellige kunder, betyr det 5000 bilag? ...eller går det an å slå sammen til færre bilag?

Jeg forsøker å finne ut hva jeg må regne med å betale for regnskapsføring, skjønner dere.
 

Kassimaja

Geocacher
Det kommer sikkert ann på hvordan du "fakturerer". Er det i butikk der du bruker kassaapparat vil vel dagsopppgjøret for en dag bli et billag selv om du har hatt 5000 innslag på kassa
 

testdriver

Ha det bra..
Hm, det er interessant! Her er det jo snakk om bilag fra Paypal-kontoen, så en regnskapsfører kan da umulig ta rundt 15 kroner bilaget da?

Hvordan gjør dere som bruker Paypal og har litt volum på salg av ett produkt ifht regnskapsføringen?

Tør noen gi et anslag på hva jeg må regne med å betale i eksempelet over (Paypal og 5000 salg)?
 

Kassimaja

Geocacher
Hvis du fører pengene inn til norsk bankkonto først etter 5000 salg bør du kunne klare å lage ett bilag for alle disse salgene samlet.

Det finnes sikkert de her inne som kan lovverket bedre enn meg så ikke ta det jeg ier for god fisk før du har fått det bekreftet fra andre.
 

testdriver

Ha det bra..
God idè! Setter stor pris på om noen kunne kommentert lovligheten av en slik praksis, ja.

Takk for innspill, alle.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Salg på nett og salg i butikk kan ikke sammenlignes.

Salg over nett regnes ikke som kontanktsalg, men kredittsalg(?). Hvert salg skal ha et eget bilag i regnskapet.
 

Kassimaja

Geocacher
Om kunden betaler med kort i butikk eller på nett spiller vell ingen rolle... eller?
 
Topp