Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Din viktigste metode for SEO

gjedda63

Medlem
Samme her, i tillegg har jeg veldig lite ads og aff. linker på home page. Google hater det og gir deg en liten penalty så lenge det er snakk om et rent affiliate nettsted.Lå 6 mnd i gjørma med et nettsted fullt av unikt innhold og masse gode linker og skjønte ingenting.Fjernet så alle ads og aff. linker,uka etterpå føk jeg opp til nr 3. Gjorde det samme med de andre nettstedene og det samme skjedde med de.
 

sKrud

Meget sliten student
Mine prioriteringer er ikke ulik Tonnys..
Før lansering finner jeg søkeord som siden skal rangere godt på, for så å prøve å få dem inn i domenet. dette er ikke et krav, men en fordel.
Etter lansering er det den vanlige smørbrødlisten:
- Godt og unikt innhold på siden
- God beskrivelse i title etc.
- Og gode innlenker internt og eksternt
 

xenimus86

Medlem
Flott lenke Tonny. Mye bra her :)

Har bare en ting jeg tenker litt på. Kunne man teoretisk sett ødelagt for en konkurrent ved å utføre punkt nr 2 :

Link Acquisition from Known Link Brokers/Sellers
56% high importance

Hvis jeg da f.eks kjøper 50 lenker hos "Known Link Brokers/Sellers", så sier vel ikke de nei selv om det ikke er jeg som eier siden??

Jeg har kjøpt et par lenker i mitt liv, og de har aldri spurt om det er jeg som eier siden...
Jeg ble litt skremt av hvor enkelt det kan være å ødelegge for konkurrent :S
 

gjedda63

Medlem
Google straffer ikke hvis linkene kommer fra råtne steder. De blir ganske enkelt gjort verdiløse dermed eliminerer de selve linkmetoden og forsøk på sverting fra konkurrenter.
 

kongen

kongemedlem
Flott lenke Tonny. Mye bra her :)

Har bare en ting jeg tenker litt på. Kunne man teoretisk sett ødelagt for en konkurrent ved å utføre punkt nr 2 :

Link Acquisition from Known Link Brokers/Sellers
56% high importance

Hvis jeg da f.eks kjøper 50 lenker hos "Known Link Brokers/Sellers", så sier vel ikke de nei selv om det ikke er jeg som eier siden??

Jeg har kjøpt et par lenker i mitt liv, og de har aldri spurt om det er jeg som eier siden...
Jeg ble litt skremt av hvor enkelt det kan være å ødelegge for konkurrent :S

Haha, tror du Google er dum? Selvfølgelig kan du ikke ødelegge for en konkurrent slik. Google straffer stort sett aldri, det er kun ved onsite blackhat som blir oppdaget, og da kaster de deg ut av indexeringen.

Når det kommer til rangering i søkemotorer så er det noe som virker bra, noe som virker litt, og noe som ikke virker. Men det er ikke noe som virker i negativ retning. Så hvis du vil ødelegge for en konkurrent så må du lære deg hva som kan få ditt eget nettsted til å rangere høyere, det er ingenting du kan gjøre mot et annet nettsted for at det skal rangere lavere.
 

zapotek

Medlem
Det er ikke den siden som kjøper linken som blir straffet, men den siden som den kjøpte linken plasseres på. (Altså selger)
 

xenimus86

Medlem
Haha, tror du Google er dum? Selvfølgelig kan du ikke ødelegge for en konkurrent slik. Google straffer stort sett aldri, det er kun ved onsite blackhat som blir oppdaget, og da kaster de deg ut av indexeringen.

Når det kommer til rangering i søkemotorer så er det noe som virker bra, noe som virker litt, og noe som ikke virker. Men det er ikke noe som virker i negativ retning. Så hvis du vil ødelegge for en konkurrent så må du lære deg hva som kan få ditt eget nettsted til å rangere høyere, det er ingenting du kan gjøre mot et annet nettsted for at det skal rangere lavere.

Jepp! Det var vel noe slikt jeg tenkte. :)
Takker for svar!
 

testdriver

Ha det bra..
Internlinker
Innlinker
Innhold
Titler

Er vel ting jeg fokuserer mye på. Ryktes forresten at lastetid er en faktor som skal implementeres i algoritmene nå, og at det kanskje kan ta effekt uti 2010 en gang. Blir neppe en veldig viktig faktor, men er jo verdt å diskutere.
 
Sist redigert:

appelsin

Medlem
Et spørsmål:

Prioriterer Google nettsider med Google-ads fremfor andre affiliatesprogrammer, Yahoo osv.?
 

picxx

Well-Known Member
SEO = Search Engine Optimization = google (for de fleste?)
Gjør sidene dine brukervennlige...få folk til å komme tilbake til sidene dine... BINGO!

Sånn onsite:
- nøkkelord i domene og tittel tag
- få med desc. tag.
- forskjellig tittel på hver underside.
- forskjellig desc. meta på hver underside.
- nøkkelordet i domenet bør repeteres ofte på selve siden.
 
Topp