Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domenet ser.no selges

pmb

Webutvikler
Litt dårlig timing med tanke på helgen + påske ja. Men har sittet på det en stund og forsøkt solgt uten stor interesse, så når budene kom er jeg fornøyd for denne gang :)
 

PIP

Medlem
.... hvis man ikke absolutt trenger akkurat det domenet til noe spesielt.

Og det er selve kjernen i prissetting av domener. Man forutsettet at noen gjerne vil ha akkurat det doment til noe spesielt. Men samtidig må man være realistisk å se at det da kan ta noe tid før det selges, eller man kan selge det rimeligere. Derfor så synes jeg det er helt feil å kristisere de som priser et domene høyt. Rett tidspunkt og riktig kjøper vil gi deg en god pris på riktig domene. Men uavhengig det, så må man også noen ganger se sannheten i øyene og erkjenne at kanskje akkurat det domene ikke er så bra som man trodde når man kjøpte det. Det har vel både jeg og flere andre opplevd?
 

PIP

Medlem
Enig med deg. Det ser likevel ut som domenet aldri skiftet hender. Domain History viser domenet fortsatt eies av samme person (selger)

Bakgrunnen for min uttalelse er at domenet ligger ute til salgs for 20000,- på Finn.no... det var ikke min personlige mening. ;)
 

knippsen

Medlem
Nå er det ikke trådstarter som har lagt ut domenet til 20.000 kroner på Finn.no. Domenet skiftet hender, og ny eier, dvs. meg, har igjen lagt ut domenet til salg. Jeg har delvis utviklet domenet etter at jeg kjøpte det av trådstarter, men det betyr natuligvis ikke at jeg ikke er villig til å videreselge det (if the price is right).

Hva nettopp dette domenet er verdt får det være opp til markedet å avgjøre. Markedet på webforumet gav en pris på hva domenet var verdt for brukerne her. Kanskje er andre markeder villig til å gi en bedre pris. Kanskje betalte jeg mer enn jeg burde. Time will show.

Kanskje selger jeg det plutselig. Kanskje videreutvikler jeg det for å selge det med innhold. Kanskje selger jeg det en gang i fremtiden. Kanskje sitter jeg på domenet til jeg dør.

Kapitalismen lenge leve.
 
Sist redigert:
Topp