Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dramatisk fall i SERP etter "oppgradert" nettside?

Stoppet

Banned
Når man ikke finner noe klart svar så må man prøve å tenke som Google. :)
Og Google sier grovt sett, "Vi vil ha mye og nyttig innhold på nettet". Og sett i lys av det så ønsker de 7 gode artikler nå, ikke innen en mnd.

Og Google tenker nok også som leserne.
Og leserne vil vel ha jevnlig nytt innhold for å returnere til sidene. Oppdaterer man med 15 pluss 15 artikler 2 ganger i måneden så kan man risikere at leseren 14 dager på rad ikke finner noe nytt og heller finner seg en ny side?

Jeg vet ikke, men her er det kanskje litt mer nyansert enn det @Tonny Kluften tar utgangspunkt i?
 

Tonny Kluften

Administrator
Nå er det et tema, og det er relevant.
Og tenkte den var litt dyp ja :D
Poenget er at så lenge artiklene er gode så trenger de ikke å være nye. Nye artikler vinner ikke automatisk over gamle gode.

Hvis du skulle skrive om fem aspekter ved vedhogging ville du aldri ha ventet dager imellom posting. Du ville ha postet alle fem umiddelbart slik at Google gir deg treff raskest mulig på valg av øks, hvordan kviste, hvordan tørke veden osv.
 

pleb

Medlem
Update: har lagt inn én god kvalitetsartikkel hver dag i åtte dager uten at det ser ut til å ha gitt helt den store "boosten" (ref vedlagt bilde). Skal oppdatere dere ved eventuell endring. Kan hende det tar litt tid for Google å anerkjenne det nye innholdet.
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2016-09-28 kl. 14.19.35.png
    Skjermbilde 2016-09-28 kl. 14.19.35.png
    46,1 KB · Sett: 7

pleb

Medlem
Dette var nok noen dager senere. Kan godt ha en sammenheng uten at jeg vet det.

Grunnen til at jeg åpnet tråden var fordi jeg var overrasket over at en markant positiv kvalitetsendring skulle få negativt utfall i SERP.
 
Topp