Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Drift av nettbutikk - langsiktig avtale

Drift av nettbutikk, bygget opp fra ”scratch”

Nettbutikk er en PHP-applikasjon som kjører på Windows Server/IIS. Applikasjonen er koblet opp mot en MariaDB-database og snakker med mange tredjepartsløsninger.



Typiske arbeidsoppgaver:

- Vedlikehold og drift av serveren

- Vedlikehold og forbedring av kodebasen

- Planlegging og utforming av nye funksjoner

- Testing av endringer før de publiseres

- Rutinesjekk for feil i systemet

- Legge til eller oppdatere integreringer mot diverse leverandører



Må kunne:

- Grunnleggende administrering av Windows server, IIS

- Programmering i PHP (versjon 5.3 og høyere)

- SQL, erfaring med MariaDB eller MySQL

- HTML, CSS og JavaScript

- Git



Bør kunne:

- Objektorientert programmering (OOP)

- Testing (erfaring med PHPUnit eller lignende)

- Integrering mot tredjeparts APIer – HTTP, XML, JSON

- Templating (erfaring med Twig eller lignende)

- Administrering av mail





Nettbutikken er stor og komplisert satt sammen. Passer perfekt for ”Nerden” som sitter til han finner ut av det..

Som et kvalifiseringskrav må du sette opp et testmiljø på egen server og gjøre deg godt kjent med hvordan nettbutikken er satt sammen. Har en wiki som vil være ti lstor hjelp. Ellers bruker vi Bickbucket som du kanskje er kjent med.
Vil også gi deg noen småoppgaver til å begynne med.

Nettbutikken blir aldri ferdig utviklet. Det er stadig ting som ønskes å bygges ut. Et samarbeid vil derfor vare i flere år fremmover. Dette er en perfekt deltidsjobb dersom du er svært dyktig og rimelig. Står du fast på noe saker, ja så leser du deg opp på dette og finner ut av det, uten at taksametret går for å si det slik..
 

Stoppet

Banned
Står du fast på noe saker, ja så leser du deg opp på dette og finner ut av det, uten at taksametret går for å si det slik..

Hvis du finner flere interessenter, så send gjerne en av dem til meg :)
 

xdex

Medlem
Huff... Jeg søker en baker som ikke tar timebetalt for bakingen, men får selvfølgelig betalt for å lese og forstå oppskriften. Så begynner vi dagen med 40.000 boller.

Mener du virkelig det du selv skriver? Tenker du at verksted aldri skal ta betalt for feilsøking av bilen din også? Hvilket verksted er det du bruker?
 

mra

Active Member
Mener du virkelig det du selv skriver? Tenker du at verksted aldri skal ta betalt for feilsøking av bilen din også? Hvilket verksted er det du bruker?

Desverre er dette en ganske typisk holdning fra mange kunder. Det betales gjerne for de 30 min. det tar å skrive koden, men ikke for de 4 timer man måtte bruke først for å skjønne kaoset tidligere utvikler har etterladt seg.
 

xdex

Medlem
Desverre er dette en ganske typisk holdning fra mange kunder. Det betales gjerne for de 30 min. det tar å skrive koden, men ikke for de 4 timer man måtte bruke først for å skjønne kaoset tidligere utvikler har etterladt seg.

Kaos fra en tidligere utvikler, er ikke kunden sin feil. Kaoset kunne vært unngått, dersom personen som ansatte vedkommende, hadde forståelse for hva som foregikk. Dersom man oppdager svakheter eller feil, så retter man opp i dette. At du, eller noen andre, har ett dårlig produkt, som er dårlig utviklet, kan ikke gå på bekostning av en person som skal jobbe for deg. Betal heller en person til å rydde opp i rotet, og få ting gjort skikkelig, ikke gå rundt og be om at folk skal rydde opp i ditt rot gratis, fordi en tidligere ansatt ikke gjorde en god nok jobb. Det trenger ikke engang være den tidligere utvikleren sin feil, tidspress og "Kom igjen, bare få det gjort, drit i" er en gjenganger, eller "så lenge det funker". Når ingen setter en standard, så lager man sin egen.

Nei, jeg sier ikke at det er noens feil, men å be noen rydde opp i ditt rot, gratis, er helt feil måte og gjøre det på. Og dersom en ville gjort det gratis, hvor mye erfaring, og struktur har denne personen? Som kan dedikere så mye tid, gratis, til deg? Høres ut som enda mer rot er på vei i din retning.

PS, jeg er klar over at du ikke er trådstarter, men jeg sier det til deg som ett eksempel :) håper du forstod det!

Men nå skal ikke jeg spamme ned denne annonsen noe mer, følte bare det var ett viktig spørsmål fra deg, og svar fra meg.
 
Hei
Nettbutikken fungerer veldig bra, men den er veldig komplisert og automatisert. Det er en bra wiki. Det er ikke noe kaos å rydde opp i.
Har vel brukt minst 6-800.000 til nå og bruker en ca 100-140.000 i året på utvikling og feilretting av oppgaver. Det er stadig ting og tang som jeg ønsker endringer, optimalisering og forbedringer på. En slik sjappe blir aldri ferdig utviklet i mine øyne. Men regner/håper med at jeg etterhvert slipper unna med så mye drivt og utviklingskostnader fremmover..

Har samarbeid med et firma som drifter og tar seg av feilretting. Kommer til å fortsette å ha dette samarbeidet.
Problemet er at jeg syns oppgavene jeg gir bruker dem for lang tid på i forhold til betaling. Derfor ser jeg etter "ett bein til". For å se om jeg kan få tak i en billigere koder som samtidig er mer effektiv.
I det firmaet som jeg bruker sluttet koderen og begynte i et annet firma. Den nye karen får opplæring på firmaets regning.
Han som bygget opp butikken var en student, som tok denne utviklingen som en del av opplæringen. Han overgår de fleste andre når det gjelder å ha innsikt og overblikk og ikke minst i å løse oppgaver på en effektiv måte.
Har hatt flere kodere innom, som alle sier ikke noe problem... ender opp med å bli et problem..vanskelig å løse etc etc..
Drømmer selvsagt etter å finne samme "driv" i den student koderen som jeg hadde, men slike vokser ikke på trær, og når dem blir "store" blir fakturaene også "store".

Dere som bare er ute etter å disse annonsen, fint om dere stopper og lar det vare med det.
 
Mulig det, min erfaring er at det er svært stor forskjell på koderene. Noen tar ting raskt og er ryddige, mens andre er veldig trege og uryddige. Har også gitt samme oppgave til 2 forskjellige kodere. Den ene brukte dobbelt med fakturert tid på å løse den i forhold til den andre.
 
Topp