Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Drupal-nettside er treg

appelsin

Medlem
Jeg holder på å lage en nettside på Drupal-plattformen. Men jeg synes nettsiden er treg. Dvs når jeg klikker på linker inne på nettsiden (meny, kategorier osv), så snurrer den oppdateringspilen i Chrome veldig sakte de første sekundene, før den plutselig går fort rundt, og nettsiden lastes ned.

Hva kommer dette av?

Er det fordi Drupal er et så stort verktøy, eller gjør jeg noe galt?
Jeg har en del affiliatelinker, men vet ikke om dette har noe å si.

Noen tips/råd?
 

picxx

Well-Known Member
"Affiliatelinker"
Linker, eller j/s og andre ting du har lagt inn på siden.
Har du forsøkt å sett koden på nettsiden din......er den så liten og lett du skulle tro?
 

appelsin

Medlem
Linkene er Iframe, JS og bilder. I tillegg har jeg også en bilde-slider i JS. Kan det være denne som tar lastes tregt?
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Det behøver ikke ha noe å si. Det vil komme an på trafikken og oppsettet det. Lag deg et enkelt skript som kun inneholder dette;

PHP:
<?php
phpinfo();
?>

Det kan være de har sperret funksjonen, men hvis ikke så skal du få en oversikt over hva PHP er konfigurert med. Søk etter Apc for å se om den er slått på.

Det kan jo også være som picxx er innepå, at det er klientkoden din som er for tung. Hvis du har iframes, js og bilder fra tredjepart, så er du jo avhengig av at det ikke går tregt der.
 

appelsin

Medlem
Nei, har ikke prøvd å fjerne iframe. Anbefales dette?

Jeg ser også på rapportene i Drupal:

ImageAPI GD Memory Limit: 64M
It is highly recommended that you set you PHP memory_limit to 96M to use ImageAPI GD. A 1600x1200 images consumes ~45M of memory when decompressed and there are instances where ImageAPI GD is operating on two decompressed images at once.


Kan dette ha noe med saken å gjøre? Hvordan endrer jeg til 96M?
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Nei, har ikke prøvd å fjerne iframe. Anbefales dette?

Jeg ser også på rapportene i Drupal:

ImageAPI GD Memory Limit: 64M
It is highly recommended that you set you PHP memory_limit to 96M to use ImageAPI GD. A 1600x1200 images consumes ~45M of memory when decompressed and there are instances where ImageAPI GD is operating on two decompressed images at once.


Kan dette ha noe med saken å gjøre? Hvordan endrer jeg til 96M?

Det må nok endres av host, men om du trenger det er vel avhengig av hvor mye du bruker GD. Dvs. om drupal gjør mye behandling av bilder.

Ang. iframes, js og bilder fra tredjepart, så vil kan nok siden virke treg hvis tredjepart sliter. F.eks. så ser man jo av og til i statusbar for Firefox meldinger som "waiting for analytics.google.com.." o.l.
 

typisk

Utvikler
Den prøver å laste to filer som den ikke finner, loading.gif og top.jpg.
Ellers har du 172ms ping (dårlig) og det tar 2.43s (ekstremt dårlig) før serveren sender data tilbake. Sistnevnte hinter til at du har noe feil i drupal.
 
Sist redigert:

appelsin

Medlem
Den prøver å laste to filer som den ikke finner, loading.gif og top.jpg.
Ellers har du 172ms ping (dårlig) og det tar 2.43s (ekstremt dårlig) før serveren sender data tilbake. Sistnevnte hinter til at du har noe feil i drupal.

Takk for diagnose. Hva mener du konkret jeg bør gjøre?
 
A

aabbcc

Guest
Nettsiden du linket til virket ikke treg hos meg.

Min erfaring er at drupal kan bli tregt hvis man har veldig mange moduler instalert. Men jeg vet jo ikke hvor mye du har. Blir det treg hos deg også når du ikke er logget inn? Det kan ha mye å si.

Min egen side er i drupal: Ferieiprovence.no | For deg som drømmer om Provence - går den tregt hos deg?

Det er mulig å gjøre cache på serveren, men det pleier ikke være noe problem på såpass små sider som den du har der.

AABBCC
 
Topp