Kjapp og trygg hosting for Wordpress

DXBay dropshipping - nei, nei og nei

Tonny Kluften

Administrator
DXBay.com er navnet på det nye dropshipping systemet til Deal Extreme (det gamle het liveshipment) og nå skal jeg fortelle en morsom historie om hvordan de gjør business.

I korte trekk:
- Jeg legger inn dropshipbestillinger for rundt $500 på liveshipment.com i beg. av september og venter på at varene skal bli sendt.
- Det går 14 dager, ikke noe skjer.
- Jeg purrer, 1 uke etter får jeg svar at varene ikke er sendt enda.
- Det vet jeg!!! jeg purrer.
- Jeg får til svar fra en person fra DXBay at varene ikke vil bli sendt fordi de har et nytt dropshipping system på DXBay og ber med legge inn varene på nytt der (det har gått 3 uker).
- Jeg starter å betale tilbake penger til kunder som ikke har fått varene sine.
-Jeg legger inn noen varer for å teste DXBay, ikke noe skjer før rundt 5.okt. Nå er noen av ordrene "klare til sending" på DXBay, det har gått ca. 5 uker.
- Jeg sier at jeg vil ha tilbakebetalt pengene fra liveshipmentordrene og får et tilbud om halvparten!!! Jeg sier at jeg kommer til å gjøre en claim på PaylPal og da sier de at jeg skal få alt. Har enda ikke sett snurten av pengene. Pengene er ikke det viktige her, men det sier sitt om hva slags selskap DXBay.com er.

Det DXBay har gjort er altså å bare annulere alle de tidligere ordrene mine på liveshipment uten å si ifra. Hva slags respekt for meg som kunde er det? Jeg vil våge å påstå at DXBay har veldig dårlig forretningsskikk. Jeg fraråder alle til ikke å ha noe med dem å gjøre, driver du nettbutikk og dropshipping så blir det håpløst når ikke kundene får varene sine.

Sjekk også https://www.webforumet.no/forum/generell-business/18135-deal-extreme-ufattelig-d-rlig.html
 

pleb

Medlem
Høres umiddelbart ut som noe av det verste innenfor dropshippingbransjen. De er vel så store at de bare trekker litt på skuldrene og ikke bryr seg nevneverdig.
 
Når man driver butikk så burde man ha varene selv så man vet når og hva som havner i postkassen til kundene sine. Å selge merkevarer er en ting men i Kina er de ikke så nøye, bestiller du en vare kan man fort få varen i en annen farge eller en annen modell etc.

Det er den norske butikken kundene handler fra, de har ikke noe forståelse for eventuelle problemer leverandøren i Kina har. Mulig noen får det til, når jeg ser hvor mye rart jeg har fått fra Kina i årenes løp hadde jeg ikke hatt samvittighet til å drive buisness med droppshipping fra Kina.
 
Topp