Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dynamiske uttrekk: Bokkilden

webpiken

Medlem
Jeg har noen dynamiske uttrekk av bøker fra Bokkilen på en av mine nettsider.

Jeg har bygget de via siden for dynamiske uttrekk hos Bokkilden, og koden
ser for eksempel ut som dette:

Kode:
<iframe  width="500" height="500" frameborder="0" scrolling="auto" src="http://partner.bokkilden.no/SamboWeb/partner.do?rom=MP&amp;format=HTML&amp;uttrekk=3&amp;pid=XXXXXX&amp;ept=1&amp;xslId=112&amp;antall=2&amp;produkt_id=YYYYYY&amp;produkt_id=ZZZZZZ&amp;kunde=nei"></iframe>

Koden vises fint, og alle lenker fører til de rette produktene, men likevel
kommer de opp i rapport over feiltransaksjoner med «Feil refererende url, Bokkilden».

Noen som har idé om hva som skjer?
 

webpiken

Medlem
hm, tar jeg ikke helt feil vil det rett og slett si at bokkilden ikke lar deg legge innholdet deres i en iframe

Det var da svært ufint av dem! :p

Andre Bokkilden-bannere og -dyplenker fungerer som det skal, så det er ikke noe i veien med min status som Bokkilden-affiliate ihvertfall.

Er det noen andre her som har dynamiske uttrekk fra Bokkilden som fungerer som de skal?
 

picxx

Well-Known Member
Og det gir ingen feil i «Avanserte rapporter -> Feiltransaksjoner» hos Tradedoubler?

Naar du spoer paa den maaten saa, jo det ga feil, men hva pokker betyr 'feil refferende url' da, for jeg hadde jo flere hundre av disse de siste syv dager???
 

webpiken

Medlem
Naar du spoer paa den maaten saa, jo det ga feil, men hva pokker betyr 'feil refferende url' da, for jeg hadde jo flere hundre av disse de siste syv dager???

Ja, det er akkurat det jeg lurer på! :D

Jeg oppdaget for noen uker siden at det var slik, og trodde det var fordi det var noe som var utgått.

Lagde derfor nye koder i dag påhttp://www.bokkilden.no/SamboWeb/partneradmin.do, men akkurat det samme skjer med de ...
 

picxx

Well-Known Member
Ja, det er akkurat det jeg lurer på! :D

Jeg oppdaget for noen uker siden at det var slik, og trodde det var fordi det var noe som var utgått.

Det som slo meg var at jeg hadde en droess med feil paa direkte tekstlenker hos en sponsor (brafilm), i tillegg til en mengde 'ikke funnet' med forklaringen 'feil referrende url'.

Faar sende avgaarde en mail til TD og hoere om dette, for det er jo bedre aa la vaere aa sende klikk i det hele tatt om disse ikke blir registrert.
 

Mats@TD

Medlem
Feil refererende URL betyr at det ikke er 100% match mellom adressen du har oppgitt i "Nettstedinformasjon". Hvis du f.eks. har skrevet webforumet.no, men trafikken kommer fra subdomene.webforumet.no så vil du kunne få en slik feil.

Løsningen er å enten registrere alle URLer som siden er tilgjengelig på i "Nettstedinformasjon" med komma mellom - eller bruke * som wildcard. Eks. *.webforumet.no

Forøvrig så betyr ikke disse feilene noe som helst hvis ikke programmet utbetaler på uv/klikk. Du kan med andre ord se bort fra disse feilmeldingene.
 

webpiken

Medlem
Da tolker jeg det som at det blir slik i våre tilfeller fordi selve iframen med det
dynamiske innholdet ligger på partner.bokkilden.no, ikke lokalt hos oss, og at det derfor ser ut som det klikkes fra partner.bokkilden.no

Og at det dermed ikke er noe vi kan gjøre for å unngå disse feilmeldingene?

Takk for oppklaringen! :)
 
Sist redigert:
Topp