Kjapp og trygg hosting for Wordpress

EnklereRegler.no - send inn ditt innspill

picxx

Well-Known Member
Beklager, men ble så kvalm av denne skapningen på høyre side der at jeg bare måtte legge ned siden og fikk fanden ikke lest en eneste setning.
 

zapotek

Medlem
Lurte på om jeg skulle legge inn spørsmål om hvor mange millioner de brente av for å lage dette ytterst enkle nettstedet (må jo ha egen "designmanual" og logo). Morsomt å visst hvor mye et statlig organ klarer å bruke av penger selv om siden er laget i Wordpress og et ferdig theme.
 

zapotek

Medlem
Ser vi bort fra det vakre bildet på forsiden av Picxx' hjertevenn, så er jo dette et positivt initiativ fra regjeringen.
 

hansson

Langveisfarende
Trenger de virkelig hjelp til dette?

De kan jo bare begynne å gå gjennom alle skjemaer og rapporteringsplikter og begynne å forenkle? Til dette trengs et team på to ansatte med et noenlunde greit gangsyn på hva en vanlig rørlegger med eget firma kan tenkes å finne forvirrende og arbeidskrevende.

Dette er som så mye annet spill for galleriet, slik at vi skal tro at de er på ballen, mens de i virkeligheten stort sett trenerer all fremdrift og utvikling. Det samme gjelder Navarsetes gründersupperåd, der man skal spørre gründere om råd, mens gründerne har prøvd i 20 år å si fra om hva som ikke funker, uten å ha blitt hørt.
 

Tonny Kluften

Administrator
Trenger de virkelig hjelp til dette?

De kan jo bare begynne å gå gjennom alle skjemaer og rapporteringsplikter og begynne å forenkle? Til dette trengs et team på to ansatte med et noenlunde greit gangsyn på hva en vanlig rørlegger med eget firma kan tenkes å finne forvirrende og arbeidskrevende.

To ansatte som later som de er rørleggere haha. Nei, de vil at folk som har opplevd problemer skal gjøre jobben og det er bra fordi det nettopp er slike folk som har praktiske løsninger. Nytter ikke at to byråkrater skal prøve å sette seg inn i alle problemstillinger. Jeg tror det kommer noe bra ut av dette tiltaket og ser ikke noe galt med denne nettsida.
 

hansson

Langveisfarende
Mener fremdeles det samme: Hvor vanskelig kan det være å forenkle et skjema for innrapportering av nye ansatte i Altinn? De har jo fått tilbakemeldinger om dette i årevis, men ikke gjort noe. De har Bedin/Narviktelefonene som sitter dagen lang og snakker med bedriftseiere og nyoppstartede. De burde allerede hatt en solid haug med forenklingsforslag på bordet!

Det er jo ikke slik at hele norge holder kjeft slik at byråkratene jobber i et vakuum. De bare prøver å la oss tro at det er slik, slik at de kan kjøre PR-tiltak slik som dette. Fin måte å reklamere for politikken sin på, null praktisk nytte.
 

Ole Avranden

utvandret
Tror det er en dårlig ide å la byråkrater ta seg av forenklingen uten at det kommer innspill fra de som føler skjemaveldet på kroppen. Forrige gang det ble forsøkt, endte det opp stikk i strid med intensjonen - det kom jo en mengde nye skjemaer å forholde seg til :)
 

tom3008

Medlem
litt offtopic: Er det lett å lage en side som dette i wordpress?? Dette er jo en wordpress-side...
 

picxx

Well-Known Member
Tror ikke dere helt fatter pointet (eller kanskje dere gjør det, men bare omgår det som alle vet, men ingen vil snakke om?). Poenget er ikke å forenkle. Poenget er å kontrollere. Hensikten er ikke å få til en enklere hverdag og mindre skjema, men å irrsette skjemaveldet slik at byråkratene kan registrere enda mer info på en enklere måte, slik at du lettere kan bli tatt for en feil du gjør. Blir penger i statskassa av slikt serru.... :D
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Tror ikke dere helt fatter pointet (eller kanskje dere gjør det, men bare omgår det som alle vet, men ingen vil snakke om?). Poenget er ikke å forenkle. Poenget er å kontrollere. Hensikten er ikke å få til en enklere hverdag og mindre skjema, men å irrsette skjemaveldet slik at byråkratene kan registrere enda mer info på en enklere måte, slik at du lettere kan bli tatt for en feil du gjør. Blir penger i statskassa av slikt serru.... :D

Lurer på hvor mange ganger jeg skal skrive "ENIG" i denne tråden? Enig...
 

metallian

Medlem
Dette må du nesten dokumentere synes jeg, dette er litt sånn "jeg syns regjeringen er himla dustete altså, kan ikke alt bare være enkelt og alle være snille med hverandre" retorikk...


Tror ikke dere helt fatter pointet (eller kanskje dere gjør det, men bare omgår det som alle vet, men ingen vil snakke om?). Poenget er ikke å forenkle. Poenget er å kontrollere. Hensikten er ikke å få til en enklere hverdag og mindre skjema, men å irrsette skjemaveldet slik at byråkratene kan registrere enda mer info på en enklere måte, slik at du lettere kan bli tatt for en feil du gjør. Blir penger i statskassa av slikt serru.... :D
 
Topp