Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Enkleste løsning til Motor side.

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hei.

Jeg har nettop bestilt nytt webhotel og domene.
Denne siden skal være om Biler, Båter og det meste som har motor.

I den forbindelse vil jeg forhøre meg litt.
På denne siden vil jeg ha en enkel løsning..
Men jeg vil at den skal være lett å navigere.
Muligheter for å legge ut en bilde rekke på hver "nyhet" ( Noe lignenende Vg.no sin løsnings foreksempel VG Nett - Kjemper mot vannmassene i Asia eller litt lenger ned på denne siden Nettavisen: Spillmagasinet)

Jeg vil også ha mulighet for å får at det skal kunne komenteres på hver eneste "nyhet".

Noe som også er "viktig " er at det skal være lett å legge ut reklame med statestik om hvor mange klikk som har blitt generert.

Gatebil.no er kan sies som en "drøm" jeg liker den siden og det hadde vært kult og fått laget noe lignende dette..

Det er et stort plus om det er innebygd forum som er lett og bruke..

Jeg har sett på Joomla men det er så mye ekstra innstalasjon for å få til alt dette


Noe mere du lurer på`?? Da er det bare og spørre..

Jeg vet det enklest hadde vært og lage dette selv, men da jeg ikke har kunnskap til dette blir det litt vanskelig..

Selvfølgelig hadde det vært best om dette hadde vært gratis.

PS: Hold komenterer liknende " det å få en side så stor som gatebil.no vil du aldrig klare med mindre du starter å lese PHP osv"
 

Msites Ltd

Livsnyter
Ikke enkelt å la vær...

Julian, det er ikke enkelt å la vær å si ting litt "hardt" til deg....

For meg personlig virker det som om du har en "drøm" om å drive noe på nett som blir en suksess! Vet ikke hva som driver deg, men det er tydeligvis ikke et spesielt tema eller noe......

Du er også ute etter alt for enkle løsninger for deg selv...... Joomla er faktisk en helt grei løsning for deg tror jeg! Alt annet må du betale i dyre dommer for når du ikke har kunnskapen selv!

Uten å virke respektløs - men, hvor gammel er du?

Det kan for meg virke som du trenger litt "coaching" for å finne "din vei" å gå....


Har du laget deg en plan for hva du vil - med både + og - ?

Ikke meningen å høre belærendes ut, heller hjelpendes.....
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Jeg vet det kansje virker spm om jeg vil ha det enkleste som finnes..
Jeg kan jo ikke si at jeg ikke vil det, men hadde jeg kunne lært meg å lage et eget CMS system hadde jeg helt klart gjort dette.. Jeg har til og med prøvd flere ganger..

Men for at jeg skal lære noe må jeg lære det på data'en ( dette er pga at jeg ikke liker å lese bøker)
Jeg har funnet noen "CMS tutorials" jeg har lest og skjønt det men, når jeg møter et problem vet jeg ikke åssen jeg løser dette..
Jeg har jo som sagt ikke kunnskap til det.

Men hvis det finnes et bra CMS tutorial, så vil jeg heller prøve å lage et selv..
Dette er jo for å få kunnskapen. det er jo ikke noe negativt å lære seg det..
Ser heller på det som noe positivt!!

Retningen jeg vil gå med denne siden er å skrive om Bil og Båt ( Nye modeller , merker osv) Som jeg allerede har skrevet vil jeg kunne legge ut bilder til hver eneste nyhet, dette er fordi jeg blant annet skal til Gatebil treffet på Rudskogen, der skal jeg ta MANGE bilder sånn at det sakkars menneskene som ikke får dratt kan komme inn på min side å lese.

For meg personlig virker det som om du har en "drøm" om å drive noe på nett som blir en suksess! Vet ikke hva som driver deg, men det er tydeligvis ikke et spesielt tema eller noe......
Selvfølgelig vil jeg at det skal bli en suksess, ( regner med at alle vil det) grunnen til at jeg vil skrive om Bil og Båt er at det finne så utrolig mye å skrive om, selvfølgelig er det et stort PLUSS er at man kan tjene penger på siden.. ( Noe som kommer til å ta litt tid pga det ikke er mange brukere i starten)

Du er også ute etter alt for enkle løsninger for deg selv...... Joomla er faktisk en helt grei løsning for deg tror jeg! Alt annet må du betale i dyre dommer for når du ikke har kunnskapen selv!
Som jeg skrev litt lenger opp, så vil jeg jo ha den beste løsningen.. men jeg vil heller at opplevelsen for brukerene skal bli bedre enn at jeg skal ha det lett å legge ut nyheter.

Det kan for meg virke som du trenger litt "coaching" for å finne "din vei" å gå....

Ja, coaching hadde ikke skadet, jeg har lyst til å starte med en undersøkelse på siden når den starter opp sånn at jeg finner litt ut om hva brukerene er ute etter.

Har du laget deg en plan for hva du vil - med både + og - ?
Dette er vel det eneste jeg ikke har tengt på...
De negative tingene med denne siden har jeg ikke tenkt på .. Når jeg sitter her og tenker i farta finner jeg egentlig ikke noen store negative ting .. Er dette kansje meg ? Kom med forslag?


Ikke meningen å høre belærendes ut, heller hjelpendes.....

Jeg skjønner at du ikke vil være slem eller noe dette skjønner jeg veldig godt!




Noe mere dere lurer på ???
Spør!
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Jeg har netopp skrevet på siden du gav meg...

Skulle gjerne søkt på google men da jeg ikke er en "ekspert " på dette klarer jeg desverre ikke dette selv...

Jeg har en god følelese på at Pengene kommer til å rulle inn ( ikke rulle inn men at de går ganske greit forseg når siden først kommer opp)
Noe som egentlig er en STOR motivasjon
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg kan godt komme med noen minuser du kan støtte på:

- Hvor skal du finne siste nytt om biler&båt? Kopiere fra andre?
- Hvordan skal du få råd til rettighetene på bildene? Det vil koste flesk.
- Kommer du til å klare å komme med regelmessige oppdateringer?
- Klarer du å lage en brukervennlig og SEO vennlig design? (nya4.com suger!)
- Kan du lenkebygging?
- Har du lagt en slagplan for både onsite og offsite markedsføring?
- Har du spurt deg selv hvorfor folk skal lese akkurat DIN side?
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Først ! Jeg er enig med at nya4.com suger, jeg bruker den siden for å prøve meg fram for å gjøre den neste siden min bedre.
Dette høres kansje litt dumt ut .. At jeg ikke gjør den første siden bra med en gang?!


- Hvor skal du finne siste nytt om biler&båt? Kopiere fra andre?
Noe kopiering vil det jo måtte bli, jeg regner med at inger har mlighet eller kapasitet til å få informasjon uten å ha lest det eller hørt det et sted før..
Jeg vil jo ikke kopiere direkte, jeg vil skrive av og rette på det jeg synes vil være nødvendig å bruke på min side.

- Hvordan skal du få råd til rettighetene på bildene? Det vil koste flesk.
Er det ikke lov å bruke bilder man tar selv? selv om det er av feks en BMW?? ( Er ikke sikker men trodde det )

- Kommer du til å klare å komme med regelmessige oppdateringer?
Så langt jeg klarer å finne nyheter, utføre tester, o.l vil jeg tro jeg har mulighet til å oppdatere nyheter regelmessig.

- Klarer du å lage en brukervennlig og SEO vennlig design? (nya4.com suger!)
Design delen er vel den jeg kommer til og ha mye problemer med..
Dette er på grunn av at jeg ikke har noe erfaring med SEO ( ide hele tatt)
Dette må jeg jo iså fall lære meg.

- Kan du lenkebygging?
Det spørs hva du mener med lenkebygging..
Hvis det er å legge ut så mange som mulig linker på Internett skulle jeg tro jeg ville klart å legge ut en del..
Hvis det er å ha linker som ser sånn ut " newreply.php?do=postreply&t=403 "
Har jeg ikke nok kunnskap akkuratt nå


- Har du lagt en slagplan for både onsite og offsite markedsføring?
Noen særlig markedsføring av siden har jeg ikke tenkt så mye på.. Da jeg ikke kommer til å legge mye vekt på å reklamere for siden før det har gått litt tid.


- Har du spurt deg selv hvorfor folk skal lese akkurat DIN side?
Det kan jo være det meste, hovedsaklig vil jeg at de skal komme tilbake til siden å bruke den fordi jeg har et fint design, lett navn ( som er lett å huske)
Jeg vil også at det skal være gode og innholdsrike nyheter på siden.


Håper dette gav et greit svar :D
 

Msites Ltd

Livsnyter
Coaching....

Du svarte ikke på mitt spørsmål om hvor gammel du er?? Men, du viser forsåvidt at du sannsynligvis er meget ung - noe som ikke nødvendigvis er negativt.

"Coaching" har ingenting med spørreundersøkelser å gjøre! En coach er en veileder.....

En coach ville blant annet fått frem akkurat de tingene du ikke har tenkt på....

Let etter de enkle løsningene og fokuser på innhold! Joomla og en ok template ville du kommet langt med.... Så kan du heller forbedre design og slikt når du har kommet et stykke og fått på plass godt med innhold! Det å lage innhold selv og ut å fotografere tar MYE tid....
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvis du ikke har alt klart for deg inni hodet så tegn det på papir. Det kan være veldig nyttig for å oppdage feil.

Du kan selvfølgelig få gratis bilder i bøtter og spann fra produsentene/importørene. Og klart du kan bruke bilder du tar selv, og er de tatt i det offentlige rom trenger du ikke tllatelse fra bil/båteiere heller.
 
Sist redigert:

Randulf Småfix

Kanonfotograf
Hei

For meg virker det som om du gaper over mye, og vil enda mye mer.

Sett opp en personlig side som "kladd" med joomla, og lær deg mye om dette, så legger du til funksjoner etterhvert som du blir bedre. Når du har god kjennskap til dette, kan du begynne med din egentlige side.

(Det nytter ikke å ønske å bli utforkjører, fordi du har sett på Lasse Kjus, og vil gjøre det samme, hvis du ikke ønsker å lære å ploge og å falle først).

Lykke til
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Takker for at dere "sier" alt dette til meg :d det hjelper veldig...

Hvis du vet akkurat hvordan du vil ha siden så få noen til å lage den til deg. Betal en tusenlapp til noen på DP.
Hva er DP ??

For meg virker det som om du gaper over mye, og vil enda mye mer

Jeg tror kansje jeg gaper over litt mye, akkurat nå, men det kan jo ikke være så veldig vanskelig å lage siden, med mindre jeg må bruke Databaser.

"Coaching" har ingenting med spørreundersøkelser å gjøre!
Jeg skjønner at det ikke har noe med spørreundersøkelse! ville bar si at jeg kunnetenke meg å lage en sklik atman finner ut hva brukerene vil lese.


Du svarte ikke på mitt spørsmål om hvor gammel du er?? Men, du viser forsåvidt at du sannsynligvis er meget ung - noe som ikke nødvendigvis er negativt.
Dette er fordi jeg glemte det, :) jeg er 16år, det kan godt hende at det er litt dumt å starte en side i denne alderen.
Men jeg synes heller det er bedre å starte tidlig for å fåså mye kunnskap som mulig.

Kan jeg spørre om noe litt off-topic:
Hva er det egentlig
Trackback
Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces):

Kan jeg foreksempel legge inn url'n min for "reklame"??

Ikke meningen å lede vekk fra temaet, hvis det ikke er lov kan dere sende en pm så spørr jeg der:D
 
Topp