Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Entrecard hvordan fungerer det..

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hei og hallo

Nå har jeg også annskaffet med Entrecard leste vikingblogger bloggen ... men skjønner fortsatt ikke helt hvordan det fungerer..??

Kan noen gi meg en kort brifing??:p

Vet ikke hvor denne skal være... PLZ flytt den :D
 

Ståle

Medlem
Hyggelig at du leser bloggen:)

Kort fortalt så er det visittkort på nettet. Når du er på nettsider som har entrecardwidgeten så kan du "legge igjen" kortet ditt. Dermed tjener du 1ec. Dette kortet vil dukke opp i vedkommenes kontrolpanel. Hvis du har widgeten på din blog så kan andre bloggere legge igjen sitt visittkort på din blogg, og dermed tjener du også 1ec. Disse poengene som du tjener kan du kjøpe deg plass hos andre blogger. fks så koster det akkurat nå 26 poeng å ha ditt visittkort på min blogg et døgn. Når man annonserer sitt visittkort på andre blogger håper man selvsagt på trafikk. :)

Entrecard fungerer fint det, men bærer preg på en del spamming i det siste. For min del brukerer jeg det til å lage meg nettverk og eventuelt gi bort de poengene jeg tjener opp senere.
 
Bruker også Entrecard på afishblog.com. Blir litt trafikk av det.
Et lite tips: Sjekk (ofte) "campaign" og gå inn på "Most recent". Der finner du de nyeste bloggene som har signa opp hos Entrecard. Alle nye brukere begynner på en svært lav pris, og du kan da få annonse for din blogg en hel dag for bare 2-4 credits. Altså kun ved å legge igjen ditt visittkort på to blogger, kan du få annonse en hel dag på en blogg. Man må regne med å bli vraket som annonsør hos noen blogger, og bloggen har kanskje ikke trafikk. Jeg har vært heldig med flere av bloggene: Altså blitt godkjent og fått annonse på en blogg med god trafikk.
 

Ståle

Medlem
men pleier dere å klikke igjennom alle ?? klikker videre? og videre?

Jeg har ikke orket å gjøre noe mer ut av det enn å plassere widgeten på bloggen og legge igjen kortet mitt på noen få utvalgte blogger som jeg kommer over.
 
Når du registrerer deg har du jo ingen ting å kjøpe annonser for, og derfor er det naturlig å ta en klikkerunde; gjerne innenfor blogger i samme sjanger som deg selv. I tillegg vil andre legge igjen visittkort på din blogg; noe som også gir credits. Dermed kan man enkelt få råd til å annonsere for sin egen blogg hos andre nye blogger. Etter hvert som man samler opp flere credits kan man være litt mer kresen og håndplukke blogger man vil annonsere på. Man vil da også være mer kresen i forhold til hvilke annonser man selv ønsker å vise på sin blogg.
 

picxx

Well-Known Member
Kommer nok snart en crawler for entrecard også ;)
 

picxx

Well-Known Member
hva med om alle her på forumet hadde laget et "nettverk" hvor alle hverdag klikka på hverandres.. ville jo hjulpet alle :D


Har ikke noen engelske mainstreamblogger enda, desverre :)
 
Topp