Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er One.com fremdeles bånn i bøtta?

Stoppet

Banned
Jeg ser på sidene til One.com at de nok har utviklet seg en del de senere årene i forhold til den gang jeg i min villfarelse opprettet et kundeforhold der og hadde et lite mareritt i etterkant.

Det ser jo i dag nokså tilforlatelig ut med gode spesifikasjoner. Men når en ser på prisen får en fort følelsen av at dette bør man holde seg borte fra. "Når noe er for godt til å være sant....." - litt den følelsen sitter jeg igjen med.

Noen som bruker One.com selv eller setter opp sider for kunder der? Det kan kanskje fungere å sette opp sider til mindre kunder/nettsider som ikke krever all verden og er over middels opptatt av pris?
 

xdex

Medlem
Det er jo smak og behag, selvfølgelig. Sist jeg sjekket (noen måneder siden, for en kunde) var det fortsatt ett elendig kontrollpanel som styrte webhotellet og domenet. Om du bare skal ha ett domene der, blir det jo annerledes. Jeg har aldri kjøpt en eneste tjeneste derfra, men i følge chat support, hadde dem cpanel... Men la meg forklare, dem har control-panel, ikke cpanel som i the real deal. Men men.. lovt å prøve seg!

Oppetid etc kan jeg ikke svare på, men håper jo at denne er stabil.
 

barentshavet

Active Member
Jeg tror man må se litt på hvem One.com henvender seg til.

One.com er genialt (og fungerer veldig bra) for den vanlige mannen i gata som har null erfaring, krever kun en lamp-server og ingen konfigurasjon. Gjerne har disse personene en enkel hjemmeside/nettside uten store prosesser. Hvis du er typen som vanligvis kjører en vps med flere store endringer på serveren tror jeg ikke du vil like One.com.

Jeg har min egen VPS hvor jeg kjører store prosjekter, men har jobbet mye med One.com på mindre prosjekter og jeg har ikke noe å si på produktene iht. formålet.

Så smak/behag OG behov.
 

Ole Avranden

utvandret
One.com er "greit nok". Du får akkurat det du betaler for... Skal du ha et nettsted med lite til middels mye trafikk, så kjør på. (Bare husk å ikke bruke deres one-click-installer, den er visstnok av den litt mer tvilsomme sorten.)
 

AndreasBr

Member
one.com, web10.nu og alle disse lavpris-tjenestene er søppel i mine øyne..

Jeg er "dum nok" til å betale nesten 50 spenn for èn (1) epost-konto... Men jeg betaler det med GLEDE... (Office365 Business) Jeg får jo faktisk valuta for pengene..

Jeg ser one.com har beveget seg litt vekk fra billigbillig-modellen som bkant annet web10.nu har... 15 kroner i mnd?
Det er jo ikke bærekraftig for et firma som har ansatte, de trenger jo en trillion kunder...

For å ikke snakke om hvordan de totalt dumpa webhosting-markedet for noen år siden..

Jeg tror man får det man betaler for, og jeg ville aldri valgt en leverandør utenfor Norge om det var i bedriftsammenheng..

Dessverre kjenner jeg til en person som velger pris over kvalitet, og har valgt å ha bedriftskritiske tjenester lokalisert hos et visst firma i tyskland... Helt helt hinsides.
 

Stoppet

Banned
Jeg tror man får det man betaler for, og jeg ville aldri valgt en leverandør utenfor Norge om det var i bedriftsammenheng.

Jeg kjører blanding av norske og utenlandske leverandører (ikke billigleverandører). Hvis du tror at man må ha norsk leverandør for å få noe som er bra så er du aldelses ute på jordet. Da tror jeg ikke du har sjekket nøye nok hva man kan få tak i. Og hvis det var slik at bare norske leverandører dugde, så hadde vi vært en stor servernasjon og ikke en skakk-kjørt oljenasjon.
 

AndreasBr

Member
Hvis du tror at man må ha norsk leverandør for å få noe som er bra så er du aldelses ute på jordet.
Nei, det har jeg aldri sagt.. Poenget er mer hvor dataene er oppbevart, og da er det en stor trygghet å vite at dette ligger i Norge.. I tillegg til at en server i Norge gir svært redusert svartid i forhold til servere i utlandet.. (Ja, jeg snakker ms... )

Utifra det jeg er kjent med skal bokføringsting knyttet til norske firmaer ligge i Norge.
Jeg er kjent med at i forbindelse med ny kassesystemlov ble det forespurt om journal kunne ligge på server i utlandet, og svaret var da nei, at dette skal ligge innenfor landets grenser.

Nei, det er mer seriøst å ha det i Norge, men jeg skjønner jo at folk vil spare penger og flytte serverne sine til utlandet..
 

Stoppet

Banned
Nei, det har jeg aldri sagt.. Poenget er mer hvor dataene er oppbevart, og da er det en stor trygghet å vite at dette ligger i Norge.. I tillegg til at en server i Norge gir svært redusert svartid i forhold til servere i utlandet.. (Ja, jeg snakker ms... )

Har du testet en bra server fra en anerkjent leverandør plassert i Amsterdam mot en plassert i Norge?

Nei, det er mer seriøst å ha det i Norge, men jeg skjønner jo at folk vil spare penger og flytte serverne sine til utlandet..

Ut i fra hva du svarer så tror jeg ikke at du kjenner leverandørmarkedet for servere videre godt.
 

Stoppet

Banned
Utifra det jeg er kjent med skal bokføringsting knyttet til norske firmaer ligge i Norge.
Jeg er kjent med at i forbindelse med ny kassesystemlov ble det forespurt om journal kunne ligge på server i utlandet, og svaret var da nei, at dette skal ligge innenfor landets grenser.

Hvis så er tilfelle er det vel bare å laste ned en backup til PCen?
 
Topp