Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaring med mobil betalingsterminal? Kostnader?

Britta

stoffdronning
Kom via en annen tråd på dette.
Skal neste år muligens delta på noen messer med salg av stoffene mine.
Har nå sjekket litt med mobil kortterminal.
Pris ved kortterminal.no ligger ved rundt 1300 pluss 100 leie per dag ved korttidsleie.

Men det er jo bare til selve terminalen, har noen peiling av kostnader ellers som kommer?

Har bare nettbutikk, der folk betaler via paypal med kreditkort (visa, master) og bruker en av mine Skandiabank-kontoer bare til forretningsdrift (Nordea eksploderte plutselig med kostnadene).

Takk og hilsen,

Britta - for tiden litt handikappet etter hånd-operasjon :-/
 

picxx

Well-Known Member
jeg har erfaring med de større selskapene, det ble veldig mye ekstre utgifter der, sist gang jeg leide en mobil betalingsterminal brukte jeg kontroll elektro, der fikk jeg veldig god service og terminalen var klar på noen dager, betalte 1750kr

Hvilken butikk / firma brukte du den på?
 

Britta

stoffdronning
Tror det blir dyrt å kjøpe en iphone bare for å bruke iZettle. Men nice konsept. da er det bare i vei at jeg ikke liker designen til iphone særlig og ikke vil ha en. :rolleyes:

Det blir i hvert fall interessant til høsten, men det er jo en stund til. Nok tid til å finne en rimelig løsning. :)
 

Britta

stoffdronning
Ah, ser at innlegget forsvant av han Wackle.

Jeg har sjekket noen flere og de fleste ligger ved 1750,- etablering og 55-65 kr per dag. Pluss moms.

Sist snakket jeg med Nets via Korttidsleie iWL220 - Betalingsterminal og da er kostnadene 990,- etabl. inkl frakt (2 ukers levering) og 55,- p.dag pluss moms.

Hun servicedama mente, at i tillegg tar banken 15 øre per transaksjon.

Hilsen, Britta
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det er ingen ting i hele verden som irriterer meg mer enn slike innlegg som dette.

Det sier seg selv at det er du som står bak kontrollelektro.no. Det er absolutt ingen tilfeldig person som lager en ny bruker og drar opp en 2 år gammel tråd, bare for å anbefale et produkt...

Neste gang kan du bare introdusere deg selv. Det er så mye bedre enn å leke "førnøyd" kunde.

Det er rett og slett kvalmt.

Er du sikker i din sak på dette?

Jeg er enig i at slike innlegg kan virke forunderlige, men å gå så hardt ut synes jeg er unødvendig.

Nå som tråden er tatt opp igjen og temaet forsåvidt er like aktuelt i dag som for to år siden kan jeg fortelle at jeg har også tatt iZettle i bruk i min forretning, hvor jeg bruker en android tablet (Samsung Note 10.1) og er fornøyd så langt.
 

Britta

stoffdronning
@Msites: tror han kan være siker, fordi da jeg leste min gammel innlegg så jeg at Wackle også la inn samme reklamen for 2 år siden, men så forsvant innlegget, men ble sitert lengre oppe ;-) Vi kan altså være sikker på at det er egen reklame, hehe.

Rimeligste vanlig korttidsleie-betalingstermnal med bank accept er fremdeles betalingstermnial.no med 990 etabl. ferdig til bruk og 55 kr/dagen.

Jeg har nå brukt izettle veldig lenge, bruke den også i butikken. Da viser den seg å bli ganske så dyrt på sikt siden det er så mye mer omsetning og alt går via kreditkort-funksjonen, ikke via bank accept.
Men jeg skal drøye det en stund til, føler ikke det er noen gode alternativer.

Til messebruk var det forøvrig billigere å kjøpe en kasseapparat til enn å kjøpe kvitteringsskriver til izettle :-D

Ha en fin dag, Britta
 

tabetalt.no

New Member
Hei og hopp.

For oss som leverandør er disse utfordringene godt kjente.

Hva gjelder løsningen jeg beskriver litt lenger ned er oppstartskostnaden en god del høyere enn hva f.eks. en iZettle vil koste, men for en butikk som har en del omsetning vil dette bli spart inn på sikt, samt at mulighetene er en del fler.

I prosjekt med Redningsselskapet kom akkurat samme problemstilling opp, ettersom de ønsket BankAxept og i tillegg en helhetlig enhet som skulle fungere overalt der de befant seg uavhengig om de befinner seg til sjøs, på et kontor eller på stand.

Løsningen som vi i dag har i produksjon for RS er en blanding av Tabetalt som administrasjonsverktøy, en iPhone APP, iSMP terminaler fra Ingenico og Bixolon mobile printere. På kort tid kan samme løsning bli tilgjengeligjort i nettbutikk form.

Fordelen med iSMPen den har en "jakke" der man setter inn iPhonen som gjør at den blir en del av terminalen. Kundebehandlingen gjøres på iPhonen (produktvalg, antall, størrelse etc) får en oppsummering på skjermen, trykker betal. Man snur så terminalen, taster PIN og gjennomfører. Videre går man tilbake til APPen og selger kan tilby papirkvittering eller at den sendes på epost.

Oppgjøret av terminalen gjøres i TaBetalt grensesnittet.

Redningssekapet selger i dag sine produkter via denne løsningen der de befinner seg.
 
Topp