Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Får ikke til å installere wordpress

atiram

New Member
Jeg har brukt timer på å lese tutorials både her og der, men jeg klarer ikke finne ut av hva jeg gjør galt.

feilmelding

Feil: klarte ikke å etablere databasetilkobling
Dette betyr enten at brukernavnet eller passordet er feil i din wp-config.php-fil, eller vi kan ikke kontakte databaseserveren på 194.63.249.232. Dette kan bety at din databaseserver er nede.

  • Er du sikker på at du har korrekt brukernavn og passord?
  • Er du sikker på at du har skrevet inn det korrekte vertsnavnet?
  • Er du sikker på at databasetjeneren kjører?



jeg har kjøpt domene og bruker domeneshop som hsot (noe jeg angrer på nå da de ikke har 1-click install eller cpanel, og jeg må vente 60 dager med å kunne flytte domenet over til en annen host:( )

Uansett, jeg har lastet ned filezilla, og har det oppe å kjører.
I tutorialsene jeg har sett på står det at man skal få en "www" eller "public_html" mappe automatisk. dette har ikke jeg fått så jeg har bare laget selv - vet ikke om det er riktig eller om det skulle genereres automatisk.

her f.eks https://www.domeneshop.no/faq?id=220
står det hvordan mappestrukturen skal se ut sånn ca.

men min er bare slik
/ (altså som den øverste mappa på den siden)

jeg har laget en www mappe slik at det nå er
/
www
(og i den har jeg dratt over wordpress filene admin/content/includes og alle de småfilene som ligger under, uten at det har gjort saken noe bedre)


Configfila til wordpress er redigert og skrevet over til wp-config.php

er det noe i her som ser feil ut?

** MySQL settings - You can get this info from your web host ** //
/** The name of the database for WordPress */
define('DB_NAME', 'muninblog');

/** MySQL database username */
define('DB_USER', 'muninblog');

/** MySQL database password */
define('DB_PASSWORD', 'passordsattiher');

/** MySQL hostname */
define('DB_HOST', ' 'ftp.domeneshop.no'); (her har jeg prøvd med alt fra localhost, ipnr til muninblog.mysql.domeneshop.no uten at det har hjulpet noe)




er det noen som kan hjelpe en stakkars sjel før hun river av seg alt håret i frustrasjon?

takker og bukker så mye
 

Stoppet

Banned
og jeg må vente 60 dager med å kunne flytte domenet over til en annen host:(

Du trenger ikke å flytte domener. Du peker det bare via DNS eller via navneservere. Jeg har nesten alle mine domener hos domeneshop og peker dem til de forskjellige serverne jeg bruker.
 

atiram

New Member
Sikker på at det ikke allerede lå en www-mappe på FTP-serveren?

ja, jeg er 95% sikker på det.
har sletta vekk både wordpress mappa og reinstallert filezilla for å se om det kunne hjelpe med det gjorde ikke det.

slik som under er det nå (da har jeg selv opprettet www under "/" mappa- for den var det eneste som kom opp.
 

Vedlegg

  • filezilla.jpg
    filezilla.jpg
    647,9 KB · Sett: 7
Sist redigert:

atiram

New Member
Du trenger ikke å flytte domener. Du peker det bare via DNS eller via navneservere. Jeg har nesten alle mine domener hos domeneshop og peker dem til de forskjellige serverne jeg bruker.

ja?
er helt ny på det med lage egne sider.
har til nå bare brukt blogg.no, og der er jo alt så automatisk som det kan bli.

har du noen servere du anbefaler da?
 

Stoppet

Banned
Jeg er godt fornøyd med ProIsp hvis du vil ha en norsk. Ellers så bruker jeg for det meste Cloudways.com. De siste har en super kundeservice/support 24/7. Men begge har oneclick install.
 

atiram

New Member
ja jeg vet ikke,..det er da noe kontakt mellom filezilla og domenet.
når jeg la inn hele wordpress mappa under
/
www
wordpress

så kommer da dette opp på siden
kan det da indikere at host name og db name og passord i alle fall er rett? at det er noe annet jeg gjør galt?

Index of /
blank.gif
Name Last modified Size Description
folder.gif
wordpress/ 19-Dec-2016 00:57 -
 

atiram

New Member
ja, nå fungerer det.
hadde feil passord (fikk feilmelding da jeg skulle endre det så trodde ikke det ble registrert) samt at en mappetillatelse i www mappa var feil (en fra domeneshop ordnet det- vet ikke om jeg kunne ha ordnet det selv+)
 
Topp