Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Faktura oppsett for epost

Deezire

Medlem
Og det mener du man ikke kan med mail? Hoho - du skulle visst hva som lå i /var/mail på de fleste servere du. Alle dine mail i klartekst.

Det er jo bare å GnuPGP-signere mailene dine, så er du beskyttet mot endringer gjort av tredjepart (eller mottaker), siden han ikke kan generere en riktig hash. Men det er bare nerden inni meg som snakker...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om man ikke kan sende ut epost per mail eller et format som kan endres, hvordan kan da mange firmaer sende meg regning per mail? Må det ligge på min server da? La meg bare omformulere meg da:

Hva er den beste metoden for å sende ut elektronisk faktura?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
En løsning som kan fungere er jo om du lager et script i php som printer dette ut som html på en side. f.eks faktura.dreyermedia.no/kundeid

I IE så har du under "Fil" en "knapp" som heter "Send->", om du trykker send via epost på den, så vil den vel sende HTMLen som epost.

Så legger du bare en tekst under "Vises ikke fakturaen rett? se den HER (link)"

(siden ikke alle har HTML visning i sin epostleser på)

Vet at andre har gjort det på den måten hvertfall
 

Knut

Medlem
Domeneshop f. eks sender ut ut på den måten og legger ved en html fil.
Synes det funker helt fint.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
En løsning som kan fungere er jo om du lager et script i php som printer dette ut som html på en side. f.eks faktura.dreyermedia.no/kundeid

I IE så har du under "Fil" en "knapp" som heter "Send->", om du trykker send via epost på den, så vil den vel sende HTMLen som epost.

Så legger du bare en tekst under "Vises ikke fakturaen rett? se den HER (link)"

(siden ikke alle har HTML visning i sin epostleser på)

Vet at andre har gjort det på den måten hvertfall

Benytter meg av denne metoden. Fakturaen genereres i fakturasystemet mitt på domene.no/faktura/faktura.php?unik_id=32141deq2q1&kundenummer=1111

I mailen til kunden sier jeg "trykk på linken for å vise faktura". Det fungerer bra det..
 
Topp