Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Admin slett

MarioLuchiano

New Member
100.000 NORSKE E-poster 1.900,- NOK

Ta kontakt på : Mrronning@Yahoo.no eller PM her på forumet :)

Alle E-postene her er validert senest i slutten av November 2016 og vil ha en veldig lav Hard-Bounce-Rate, godt under 5%...

Listene er ikke kjøpt eller kopiert fra sider som selger billige e-post lister, men er hentet fra et nettverk av diverse websider, der folk har samtykket i å motta markedsførings-epost fra andre nettsider ved en senere anledning.

Hvis du er interessert, ta kontakt for en prøvesmak av listen, jeg kan også lage en video-snutt mens jeg scroller gjennom listen, slik at du ser at dette er gode e-poster; mesteparten er type "Morten.Nordmann@Online.no" - Osv...
 
Sist redigert:

tomro

Member
Om noen hadde spurt meg hadde jeg sagt at jeg ikke syns noen skal kjøpe dette - og syns heller ikke at dette skal selges.

For det første vil å bruke disse sannsynligvis være brudd på markedsføringslovens §15 som sier "I næringsvirksomhet er det forbudt, uten mottakerens forutgående samtykke, å rette markedsføringshenvendelser til fysiske personer ved elektroniske kommunikasjonsmetoder som tillater individuell kommunikasjon, som for eksempel elektronisk post".

Dersom det er gitt et samtykke her, er dette samtykket ikke gitt til den som kjøper. Forbrukerombudet har laget en tolkning som er ganske klar. Forbrukerombudet har jo ingen dømmende makt, men jeg syns at dette er en grei guide til epost:

https://forbrukerombudet.no/lov-og-...s-veiledning-markedsforing-via-e-post-sms-o-l

Fra veiledningen:

Samtykket må avgis ved at det foretas en aktiv handling.

Når den næringsdrivende henter inn samtykke fra forbrukeren, for eksempel ved registrering på en internettside, må forbrukeren i samme skjermbilde som spørsmålet om han vil gi samtykke, gis informasjon om hva vedkommende samtykker til (samtykkeerklæring). Forbrukeren må i denne forbindelse informeres tydelig om hva det innebærer å avgi et samtykke, blant annet om hvor ofte vedkommende vil motta markedsføring og om hvilke typer produkter som vil bli markedsført.

Det må også angis klart hvem samtykket gis til. Innhentes samtykke til å sende ut markedsføring på vegne av ”samarbeidspartnere” må det for det første opplyses tydelig om dette. For det andre må en oppdatert liste med navn på ”samarbeidspartnerne” finnes i samtykkeerklæringen sammen med en beskrivelse av hva slags markedsføring disse vil sende og i hvilket omfang.


/Tom
 
  • Like
Reaksjoner: mra

MarioLuchiano

New Member
Dette er snakk om Opt-ins og Double-Opt-ins. - Folk som HAR samtykket minst 1 gang, ofte 2 ganger.

Forøvrig ønsker jeg ikke noe mer diskusjon rundt dette - i denne tråden og håper du respekterer det @tomro ... Jeg bruker en av landets mest annerkjente høyesteretts-adovokater, i tilfeller jeg trenger juridisk bistand. Ta heller kontakt på PM med meg hvis du har noe på hjertet. Dersom Forumet mener denne tråden er i strid med Norsk lov eller forumets rettningslinjer, vil den bli slettet, naturlig nok, takk :)
 
Sist redigert:

tomro

Member
Dersom du ikke ønsker diskusjon om noe, er det lite hensiktsmessig å legge det ut på et forum. Det er heller ikke deg jeg ønsker å gi "juridisk bistand". Du har nok ditt på det tørre. Det er, meg bekjent ikke ulovlig å selge denne type baser - ei heller å kjøpe de. Det er lovligheten ved å benytte en kjøpt base med ikke-informative og ikke-opplyste samtykker jeg stiller spørsmål ved.

Fint at det er samtykket, men greia er jo at de ikke har samtykket til f.eks. rørleggertjenester. Men det vet du jo godt.

Jeg syns at potensielle interesserte skal sette seg godt inn i markedsføringsloven før de kjøper og ikke minst benytter seg av kjøpte emaildatabaser.
 

MarioLuchiano

New Member
Joda. Jeg ser poenget ditt. Det du nevner er jo mer eller mindre essensen i problemstillingen rundt E-post-markedsføring som helhet, så det du kommer med er jo ikke akkurat nytt da.. Er det noe mer da?
 

tomro

Member
Nei, det er ikke essensen rundt epostmarkedsføring som helhet. Det er en av de to viktigste tingene omkring affiliate-epostmarkedsføring.

"Er det noe mer da?"

Nei, jeg er ferdig.
 
Topp