Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Finnes funksjonalitet for nedlastbare unike kuponger i open source nettbutikker?

andangen

New Member
Hei,

Jeg jobber med en liten forretningside, basert rundt en nettbutikk. Har testet ulike open souce løsninger som Zen Cart, Magnento og lest om en rekke andre - uten å finne noen som støtter funksjonaliteten jeg trenger. Denne har jeg forsøkt å beskrive under. Noen som har noen ideer til hvordan jeg kan løse dette? Alternativt vet om noen som kan hjelpe til for en billig penge? Dette er et tidlig stadium, og har ikke mye penger å investere i dette - ønsker å finne ut om infrastrukturen som skissert under kan etableres (og da for <50') og driftes billig.

Overordnet beskrivelse av forretningside – og hvordan nettbutikken skal understøtte dette:
Ønske er å starte en nettsiden for å selge kuponger/gavekort fra partnere som kan brukes i partnerens fysiske butikk. Gavekortene kan være spesifisert for et bestemt produkt partneren tilbyr eller ha en kroneverdi som kan benyttes på alle partneres produkter. Nettbutikken skal ikke selv selge fysiske produkter, men en rettighet til dette via forhåndsbetaling. Det er ikke noe mål om å se lagerbeholdning hos partnerne, og evnt lager blir resterende antall kuponger/gavekort for produktet
Nedenfor har jeg skissert en kjøpsprossen, hvor også de viktigst kravene til hvordan forretningsideen må understøttes er beskrevet, og antar at ikke alt dette er helt standard. Ønsker helst at butikken baseres på open source, og jeg ønsker selv mulighet til å endre design/templates.
Kjøpsprosess:
1) Kunden entrer nettsiden og synes den er lett navigerbar, og fremstår troverdig
1a. Ett produkt må kunne kjøpes i ulike modeller som prises ulikt, og det må være mulig å legge inn kort- og utdypende tekst med bilder
1b. Det er mulig å filtrere produktene i minst to dimensjoner (for eksempel produktkategori og geografi hvor partner har butikk)
2) Kunden oppretter kundekonto, legger inn egendefinert tekst som kan skrives på kuponger/gavekort og betaler med ønsket betalingsmåte; BankAxcept, VISA, MasterCard, bankinnskudd eller klarna (ikke viktig)
2a. Tekst på Gavekort fra butikk X (som da er produktet). Eksempel på tekst ”Kjære Tone. Håper du finner noe spennede for dette gavekortet. Gleder meg til å se klærne på deg ;)
2b. USB stikk på 16 GB fra butikk Y til 299. Eksempel på tekst ”Roger! Kjøpt denne til deg da jeg er lei av at du alltid låner USB-stikken min! Stikk innom butikk Y og hent deg din egen. Gratulerer meg dagen!”
3) Kunden mottar ordrebekreftelsen og sine elektroniske pdf (e.l.) gavekort/kuponger. Da kunden skal gi disse gavene til to ulike personer, må det være en kupong/gavekort per produkt. Hver kupong/gavekort må inneholde en form for unik identifikator som kunden kan vise partneren når kupongen/gavekortet skal innløses.
3a. Gavekortet på 500 kr fra butikk X har den unike verdikoden ABC1001, den personlige hilsenen, en beskrivelse av hva kupoeng/gavekortet kan brukes til og hvordan det kan brukes
3b. USB stikk på 16 GB fra butikk Y til 299 har den unike verdikode YZX1001, den personlige hilsenen, en beskrivelse av hva kupoeng/gavekortet kan brukes til og hvordan det kan brukes
4) Kunden gir gavekortene til venn A og venn B, som bruker kupongene/gavekortene.
5) Partnerne tar imot kundene som ønsker å bruke gavekortene, og registrerer at kupongen/gavekortet er benyttet via webgrense/SMS-grensesnitt. Ideelt sett bør partneren kunne validere om sikkerhetskoden er gyldig før og når kunden skal gjøre handelen
5a. Venn A fikk gavekort på 500 kr fra butikk X, og handler varer for 500. Butikk X mottar kupong med verdikoden som betaling. Butikk X registrer salget og verdikoden via et form for grensesnitt mot nettbutikken, og vi ser at verdikoden er brukt.
5b. Venn B skal kjøpe USB-stikk. Han ringer for å sjekke at den er på lager, og butikk Y spør om verdikoden for å sjekke at dette er en gyldig kode når han ringer. Det er den, og venn B får produktet sitt, og butikk Y registrerer at koden er brukt. Venn B glemmer senere at han har brukt verdikoden, og bruker å kjøpe en USB-stikk til. Butikk Y sjekker, og ser at verdikoden står som brukt, og han nektes ny handel.
 

ptomter

Medlem
Hei, ser du også hadde lagt inn melding på norskwebforum.no , dette går det fint ann å gjøre med Magento COmmerce, og det finnes allerede tillegg som utvider den innebygde gavekort funksjonaliteten til Magento. Ved å ta en titt på Connect delen og forumet, så finner du tilsvarende prosjekter.
 
Topp