Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gir mange utgående "I sales" linker negativt SEO effekt?

picxx

Well-Known Member
Problemstillingen burde kanskje vært inkludert i brukervilkårene, ja.

Det vedkommer jo ikke TD hvordan du skaper leads, foruten at du ikke kan skape "kunstig trafikk til ehandelssteder".
Det må jo være hver enkelt annonsør som burde gå inn og legge til begrensninger i affiliatens bruk av isales linker.
 

testdriver

Ha det bra..
Nja, kan ikke si meg helt enig der. TD er nok ganske opptatt av å levere kvalitet til kundene sine, så jeg håper de vil vurdere det.
 

picxx

Well-Known Member
Nja, kan ikke si meg helt enig der. TD er nok ganske opptatt av å levere kvalitet til kundene sine, så jeg håper de vil vurdere det.

Det er jo annonsørene som sier "ja takk" til isales, ikke TD som tvinger dem til å delta.
 

testdriver

Ha det bra..
Picxx, dette er ikke vanskelig. TD kan svært enkelt tette dette hullet, så hvorfor ikke?

Det er da langt enklere og mye bedre om TD inkluderer problemstillingen i sin TOS enn om hver enkelt partner skal bli gjort oppmerksom på at affiliates kan misbruke isales og evt inkludere det i sin egen TOS.
 

picxx

Well-Known Member
Nei, her bør hver enkelt affiliate vise seg sin stilling verdig og ta ansvar.
Alle burde fjerne alle isales linker medmindre de faktisk blir trykket på.
 
Er nå en gang sånn at om jeg kan tjene noen kroner på isales så bryr det jo ikke meg så veldig om andre taper på det. Asså, snakker rent teknisk her nå. Konkurranse er det jo uansett. Nå bruker ikke jeg isales i heletatt, men hadde ikke hatt så veldig dårlig samvete om jeg hadde gjort det.

Noen formening om hvor mye fjolle-isales påvirker hvor mye man får utbetalt? (Mener å ha lest et sted i tråden at slike drar utbetalinga ned)
 
...dette da mest fordi jeg ikke trodde det var noe særlig å tjene på det. Hehe.. Er det noe særlig å tjene på det da, om man feks har 20k unike i måneden?
 

zapotek

Medlem
Altså, Tradedoubler tjener jo like mye på dette som nettstedeieren. Så jeg kan ikke se hvorfor de skulle ønske å straffe noen for det. De som taper er kun annonsør.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er ikke så svart/hvitt som dere sier.
Annonsør taper ikke, annonsør tjener faktisk, fordi isales ofte er dårligere betalt enn bannere. Så for annonsører så lønner dette seg veldig godt.
Mange publishere (webmastere) setter inn tekst-isales-lenkene kun fordi det er isaleslenker og de tenker som så at de vil ha mest igjen av plassen de bruker til reklame. Dermed får annonsørene branding.
Og lenkene blir faktisk klikket på, slike lenker finner man ofte i sidebars.
 

Web2000

Medlem
Fordi jeg ikke kan finne noen annen logiske forklaringer. Jeg tror at isales gir negativ seo effekt grunnet "treg" nedlasting. Dette vil ikke spille selvfølgelig ikke spille noen rolle hvis du har 1, 2 eller 3 isales linker. Men hvis du fyller siden din opp med alle isales linkene tradedoubler har så tror jeg det har negativ seo effekt. I mitt tilfellet så har det så negativ SEO effekt at vinningen har definitivt gått opp i spinningen. Nå skal isales linkene fjernes og det skal jobbes på spreng for å få topplasseringene mine igjen ;)
 
Topp