Kjapp og trygg hosting for Wordpress

God rangering på to dager, og plutselig vekke

xenimus86

Medlem
Hei!

De siste dagene har jeg registrert et nettsted på en del kataloger. Ikke kjempemange, maks 60-70.
I tillegg har jeg fått en artikkel i en PR5 nettavis.. (med tekstlink med mitt søkeord.)

Dette medførte at jeg kom nederst på førsteside i SERP, relativt fort på det søkeordet jeg jobbet med. (Dette var i går kveld)

Nå i dag, ligger jeg på side 15!

Hva er grunnen til det? Jeg har ikke gjort ting som kunne gjort meg sandboxed? Er jeg sandboxed i det hele tatt?
 
Sist redigert:
Dette er helt vanlig. Når jeg lager nye sider, rangerer de ofte meget høyt (på side 1) de første dagene (evt. en uke). Deretter får de en mer "fortjent" plass i kampen om oppmerksomheten. Det virker som om Google belønner nytt stoff, og gir det en mulighet til å bli sett (oppdaget) før det må kjempe om rangering med konkurrerende sider. Deretter er det bare å fortsette å bygge lenker og klatre sakte men sikkert.
 

xenimus86

Medlem
Det var det jeg tenkte meg.
Darnit!!

Trodde jeg hadde skutt gullfuglen nå :p
Men det er helt OK! Jeg blir jo nesten litt redd hvis det hadde vært SÅ enkelt, for da sliter jeg temmelig hvis alle andre konkurrenter bare kunne gjort det samme.
 

Frode

Medlem
Opplevde samme i august, nettstedet mitt som jeg startet i juli hadde vært på 1.siden i G i nesten en mnd, og raste langt utti gokk fra en dag til en annen. Men er i dag tilbake på 1. siden. Etter mye jobb vel å merke.
 

Alf

Medlem
På et nytt domene fikk jeg PR4. Trodde det var midlertidig, men har ranken fremdeles. Da er det kanskje navnet i seg selv som gjør dette?
 

Alf

Medlem
Jeg hadde hatt det i 2 år, men uten nettside. Satt opp en nettside som ble indexsert på noen dager, sjekket PR og den var 4. Det har den vært no i et halvt år.

Får 116 millioner treff på domenenavnet i G. Har kanskje noe med det å gjøre:)
 

gjedda63

Medlem
Fenomenet med at man ranker høyt en liten stund til man detter ned igjen med et nytt nettsted er helt normalt og kalles av mange for "honeymoon period".
Fenomenet med at man f.eks etter lant tid som nr 8 plutselig ligger å side tre en stund for så og sprette opp til nr 5 kalles "google dance", også helt normalt og opptrer ofte i slutten av mnd da Google foretar sine deep crawl av nettstedene. Da finner søkemotoren ofte nye linker hos andre som peker til deg og du mottar masse god linkjuice.
 

Geir E.

Medlem
Dårlige linker kan være skadelig, så ikke noe tips å registrere seg på så mange kataloger. Litt kjipt hvis dine 70 kataloger har aktivert et filter hos Google.

I tillegg har jeg fått en artikkel i en PR5 nettavis.. (med tekstlink med mitt søkeord.)

Gratulerer :) fortsett med sånne linker så er du på 1.plass om ikke lenge
 

gjedda63

Medlem
På et nytt domene fikk jeg PR4. Trodde det var midlertidig, men har ranken fremdeles. Da er det kanskje navnet i seg selv som gjør dette?

Går da ikke an å få PR4 på et nytt domene. Da har du i så fall kjøpt et brukt domene med gamle linker.
 

Alf

Medlem
Forstår det ikke selv heller, men ser jo rundt i verden at folk selger domener med god PR uten nettside. Noe jeg selv har synes var rart.

Nå blir vel dette med linking såpass manipulert av nettsider at G ikke legger så mye vekt på det lenger?. De bruker vel veldig mange andre faktorer i vurdering av et nettsted/domene?.

Men jeg har et par innlinker fra store sider.

Jeg har et navn på domenet som gir 116 millioner treff i G. Så det var utrolig at ingen hadde tatt dot com. Kun jp og de var reg.:)
 

gjedda63

Medlem
Det er jo en industri i seg sjøl å selge brukte domener og de pleier å være dyre,spesielt med såpass høy PR som 4. Hmm, har du sjekka om nøkkelordet er et "buying keyword" da? Mange nøkkelord er rent informative uten kommersiell verdi.
Hvor mange daglige søk er det på det?
Har du sjekka ut hva slags linker som er på domenet?
Google legger masse vekt på linker,særlig på de som kommer fra autoritetsnettsteder.Med så bra PR har du nok noen fete. Kombinert med mye og godt innhold ranker man bra.
 
Sist redigert:

Alf

Medlem
har du sjekka om nøkkelordet er et "buying keyword" da? Mange nøkkelord er rent informative uten kommersiell verdi.
Hvor mange daglige søk er det på det?

Hvordan sjekker jeg dette? Har ikke så god greie på sånne ting.
 
Topp