Kjapp og trygg hosting for Wordpress

God rangering på to dager, og plutselig vekke

gjedda63

Medlem
For å sjekke commercial intent :
http://adlab.microsoft.com/Online-Commercial-Intention/
husk å velge "queries" før du trykker på check.
dette nettstedet ligger ofte nede av en eller annen grunn, prøv igjen hvis nede.
Google adwords:husk å velg "exact match" når du sjekker et keyword. Broad match drar med seg alt for mye som egentlig ikke er det opprinnelige keywordet.
For å finne ut av konkurranse :
skriv inn keywordet i G med " foran å bak, da ser du hvor mange konkurrerende sider som finnes for søkeordet. Under 100000 treff vil si at det er overkommelig å ranke ut de på topp så sant det ikke er svære foretak (høy PR)som ligger på topp.
Skriver du "intitle:søkeordet" får du opp hvor mange konkurrerende nettsteder som har søkeordfrasen i tittelen. Mindre enn 2000 her forteller at konkurransen er overkommelig.
Dette er egentlig bare litt veiledende, se hva slags nettsteder som ligger på topp 5. Er det en hauge med blogginnlegg,foruminnlegg eller fra steder med liten PR blir det lett å ranke de ut. Er det bare nettsteder som f.eks Wikipedia,Cnn,IBM osv kan du glemme topplassering.
 
  • Like
Reaksjoner: Alf

Alf

Medlem
Takk for hjelpen. Har mye å lære forstår jeg. Skal se på dette i morgen.
 
Sist redigert av en moderator:

xenimus86

Medlem
Dette er helt vanlig. Når jeg lager nye sider, rangerer de ofte meget høyt (på side 1) de første dagene (evt. en uke). Deretter får de en mer "fortjent" plass i kampen om oppmerksomheten. Det virker som om Google belønner nytt stoff, og gir det en mulighet til å bli sett (oppdaget) før det må kjempe om rangering med konkurrerende sider. Deretter er det bare å fortsette å bygge lenker og klatre sakte men sikkert.

Fenomenet med at man ranker høyt en liten stund til man detter ned igjen med et nytt nettsted er helt normalt og kalles av mange for "honeymoon period".
Fenomenet med at man f.eks etter lant tid som nr 8 plutselig ligger å side tre en stund for så og sprette opp til nr 5 kalles "google dance", også helt normalt og opptrer ofte i slutten av mnd da Google foretar sine deep crawl av nettstedene. Da finner søkemotoren ofte nye linker hos andre som peker til deg og du mottar masse god linkjuice.

Greit.. Hør , jeg har nå opplevd dette igjen - på et annet domene (ikke båtførergreiene) , hvor jeg solgte ganske bra de dagene jeg var i honeymoon.
Ikke lenge siden var jeg i honeymoon med samme produkt, bare et annet domene, men samme søkeord. Plutselig var jeg på side 10 igjen. Hvor mange ganger kan jeg liksom gjøre dette? Hvis det virkelig ER sånn, så kan jo jeg kose meg med kortsiktige inntekter når det måtte passe meg?

Helt alvorlig, dette kan misbrukes! (?) ved å kjøpe nye domener og lage ny copy?

Noen andre som har prøvd dette?
 

xenimus86

Medlem
Haha genialt ..
Tror nok ikke jeg gidder å gjøre det med akkurat det produktet og søkeordet flere ganger, men det har hvertfall fungert to ganger nå ..

Artig opplegg! :p
 

gjedda63

Medlem
Sånn er det med alle nye domener,danser rundt til du blir helt svimmel. Dette må du bare regne med, men jeg tar det som et godt tegn at nettstedet forsvinner for så å dukke opp igjen enda høyere opp for det gjør de alltid.
Det at du hopper rundt er helt normalt men mens dette pågår må du bare bygge mer lenker, og ikke minst tilføre nytt innhold etter hvert bot besøk. Jeg legger inn nye artikler en gang i uka (ikke blogg) og det ser ut til å være nok.
Etterhvert som tiden da går vil du se at rankingen din blir mer eller mindre fast eller stabiliserer seg på noen få plasser.
 
Topp