Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google og JavaScript

Bille

Member
Jeg har programmert noen nettsteder i JS, dvs alt er skrevet i JS, og det er relativt få enkeltstående sider med egen html-adresse. Dermed er det meste av innholdet lagt i databaser (JS arrays), og ved hjelp av #stikkord i lenkene kan man bla i ulikt innhold på samme tekniske html side. Alt jeg kan av JS er lest og selvlært for ca 15 år siden - det er altså nokså enkel og ukomplisert programmering.

Jeg er klar over at Google ikke fanger opp tekst og stikkord som ligger i scriptene, kun det som er skrevet i html-dokumentene. Finnes det andre måter å fore Google på?

F.eks. er ett nettsted en oversikt over ulike hageplanter, med krav til voksested og stell etc. Det er med både norsk plantenavn og botanisk navn, og det ville vært fint om folk som googler disse plantenavnene fikk treff på mitt nettsted, men det gjør de ikke. Jeg forstår at det blir sånn fordi navnene ligger i JS og ikke som stikkord i html-dokumentet. Er det mulig å lage et tilleggsdokument med instrukser til Google og andre?

Jeg trenger mao tips til smarte måter å få flere treff i søkemotorene. Det er greit nok om treffet sender leseren til nettstedets hovedside, hvor det finnes søkefelt internt i siden. I første runde trenger jeg ikke programkoder, men mer noen stikkord om hva som er mulig og så kan jeg sikkert lese meg opp på nettet.

Håper noen kan bistå litt :)
 
Topp