Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har ikke skattet ila. 2015

liselotte

New Member
Hei,

Har en nettside som gir meg AdSense-inntekter. Har tjent noen tusen hver måned i 2015, men enda ikke skattet noe av det. Jeg har satt til side penger slik at det er klar til å skattes av.

Jeg som selvstendig næringsdrivende, er vel pliktig til å innbetale forskuddskatt 4 ganger i året. Hva skjer nå som jeg ikke har gjort det?

Jeg startet forretningen min i 2014, og betalte ikke skatt før i mai 2015 etter mye hjelp fra @Steve Cash her på forumet. Det ser ut til å ha gått greit. Kan jeg gjøre det samme i mai 2016?

Hadde satt veldig pris på hjelp her.


Ha en fin dag :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det du skal betale i skatt blir regnet ut etter du har sendt inn selvangivelsen.
Forhåndsskatt er noe som skattemyndighetene finner på, basert på inntekt fra tidligere år - så neste år er det nok andre beløp enn du hadde før.
Høres for min del at du gjør alt rett, og siden du har satt av penger til inntektskatt går helt fint.

Men ta gjerne en telefon til skattekontoret ditt - du kan jo betale inn litt ekstra også hvis du føler for det men det er ikke nødvendig. Du kunne jo ikke forutse høyden på Adsense-inntektene.
 

Steve Cash

Medlem
Du er ikke forpliktet til å betale forskuddsskatt hvis du ikke får utskrevet slik skatt av skattekontoret. Nå er jo snart året slutt, så jeg foreslår at du venter til du har regnet ut skatten for 2015 og betaler før fristen til våren.

For 2016 kan det jo hende du får utskrevet forskuddsskatt, hvis ikke kan du igjen vente, eller be om å få betale hvis du regner med å tjene mye i 2016
 
Topp