Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Helt grønn på lenker

Johan

Medlem
Jeg er 100% grønn når det gjelder lenkebygging. Jeg har en nettbutikk der jeg har jobbet mye med søkeorder. Stort sett alle produktene kommer som 1 eller 2 på googlesøk. Jeg har registrert butikken i noen kataloger, men ut over det ikke jobbet bevisst med lenkebygging. Mitt spørsmål er nå. Etter som produktene rangerer helt på topp vil jeg da ha stor gevinst av å bruke mye tid på lenkebygging eller vil effekten bli så marginal at det er bedre å bruke tiden på andre ting? Og hva kan eventuelt det være dersom det ikke skal være betalt markedsføring som adwords, Facebook o.l
 

Szir0

Member
Noe som er greit å se ang linkkjøp erå se om siden rangerer bra hos google.. har den bra da og pa og trust flow som er høyere enn citation flow, er indeksert hos google og ikke bannet hos adsense eller google bør du med trygghet kunne kjøpe linken..
 

Tonny Kluften

Administrator
Du kan uansett jobbe videre med SEO. Hva om det finnes synonymer til produktnavnene? Som du ikke får treff på fordi du bare får treff på det konkrete navnet?

Du kan også jobbe med kategorisidene dine, du skal sikkert utvide sortimentet etterhvert. Lag artikler som du plasserer på kategorisidene dine, under produktene. og bygg relevante lenker til kategorisida.
 

KIA

Medlem
Noe som er greit å se ang linkkjøp erå se om siden rangerer bra hos google.. har den bra da og pa og trust flow som er høyere enn citation flow, er indeksert hos google og ikke bannet hos adsense eller google bør du med trygghet kunne kjøpe linken..
Jeg har hørt og lest at man ikke skal kjøpe links fordi Google kommer til å straffe deg og bla bla bla. Men jeg ser mange sider som rangerer bra selv om de har mange backklinks fra urelevante sider.
 

LasseR

New Member
min erfaring er at en blanding av lenker og målrettet markedsføring på SoMe er best får å oppnå mest mulig salg. Det er temmelgi individuelt hva du trenge rå fokusere på, så kjør mye analyse av hva som gir mest salg/ranking, og jobb der det lønner seg.
 

Maoiis

New Member
Lenkebygging er en ganske omfattende greie egentlig. Først og fremst handler det jo om å få en del lenker, og da helst fra ulike domener. Finn keywordsene du vil ranke på som er relevant for deg og varier med å linke direkte til side og anchor text.

Det letteste er jo å kjøpe linker selvfølgelig. Derimot blir google sin algoritme jo bare smartere og smartere, så gjelder å ikke ta de lette utveiene så du risikerer å bli straffet i fremtiden. Foreløpig virker det ikke som om Google klarer å snappe opp dette enda.
 

Stoppet

Banned
Først og fremst handler det jo om å få en del lenker, og da helst fra ulike domener.

De bør også være på ulike IP-adresser. Egen IP på hvert domene som lenker inn er best.
 

Ludde

Member
Lenkebygging er en ganske omfattende greie egentlig. Først og fremst handler det jo om å få en del lenker, og da helst fra ulike domener. Finn keywordsene du vil ranke på som er relevant for deg og varier med å linke direkte til side og anchor text.

Det letteste er jo å kjøpe linker selvfølgelig. Derimot blir google sin algoritme jo bare smartere og smartere, så gjelder å ikke ta de lette utveiene så du risikerer å bli straffet i fremtiden. Foreløpig virker det ikke som om Google klarer å snappe opp dette enda.

Tror ikke Google straffer kjøpte links. Det er heller en form for betalt markedsføring. Linker du mellom dine egne sider blir heller ikke det straffet hvis det er med måte.

Leste et intervju med en Google-fyr hvor han sa at det ikke vil ha noen ting å si om du linker mellom dine egne sider hvis det er typ 50-100 links.

Og hvordan skal Google finne ut av at det er kjøpte links. De oppfordrer til å anskaffe links "naturlig", og det vil innebære at du enten

1. skriver et gjesteinnlegg eller lignenende
2. du venter til noen andre nettsideeiere snapper opp den fantastiske nettsiden din og linker til deg.

Alternativ 1 er helt grei og det gjør vel alle? Det kan vel ikke helt kalles naturlig men er innenfor i følge Google selv. Hvordan skal Google se forskjellen på dèt og en kjøpt link?

Alternativ 2 vil aldri gi deg en eneste link - gjelder for de fleste.

Hvis du bytter noen links og kjøper noen her og der så skader det ikke i det hele tatt. Får du 5000 links på 3 dager så sier det vel seg selv at du blir flagga og sannsynligheten for at de domenene er flagget som spam alleredede er ganske stor.. Får du inn 20 links på en måned fra noen norske sider så er det ingen som bryr seg. 20 links er ingenting på noen søkeord rettet mot det engelsk-språklige markedet, men mot det norske markedet er det helt konge i noen nisjer.

Mener også jeg leste et sted, at Google ikke vil straffe hele sida lengre hvis det er dårlige links inn. De vil bare ignorere de linksene som er spam og vekte sida som om den ikke hadde de backlinksene.
 
Topp