Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp med KRASJA webside...

tom3008

Medlem
Hei alle sammen!
Som dere vet har jeg hatt store problemer med min webside.
Nå har jeg slettet alt fra serveren og har lyst til å starte med blanke ark og sette opp siden til sitt gammle JEG.
Jeg har backup av ALLE filene som var på webhotellet: MSQL, bilder, Templates alt.
Hvordan skal jeg starte?
Jeg trenger bare artiklene mine :-D

Kan noen snille hjelpe en desperat mann?:):)
 
Har du et MySQL-kontrollpanel, enten phpMyAdmin eller noe annet? Isåfall går jeg ut fra at du har en funksjon der som heter «Importer database» eller noe slikt (vet at det finnes og virker i phpMyAdmin). Gå inn i kontrollpanelet, velg den databasen tabellene skal importeres til, og importer SQL-fila. Merk at dette kan ta litt tid om det er en stor fil; sist jeg forsøkte å importere en MySQL-database tror jeg at det tok ti-femten minutter (35 MB). Dette er selvsagt også avhengig av hvor rask serveren er.

Har du SSH-tilgang finnes det kanskje en enklere måte å løse dette på også, men den må du isåfall få av noen med litt mer kunnskap om dette en jeg har.

De andre filene laster du opp til serveren på vanlig måte via ftp e.l.
 

tom3008

Medlem
Jeg har Php- admin :-D Skal prøve :-D TUSEN TAKK
Skal fortelle hva som skjer... Vent litt
 

tom3008

Medlem
Tror alt fungerer men dette kommer opp:
Database Error: Unable to connect to the database:Could not connect to MySQL

Hvordan gjør jeg innstillinger???
 

tom3008

Medlem
Skal ta det i Mars 2011 :)
Da går leia ut. Da tar jeg også hostgator :-D
Kan du hjelpe med hvordan jeg skal fikse på MSQL???
 

peterandrej

pensjonert moderator
Skal ta det i Mars 2011 :)
Da går leia ut. Da tar jeg også hostgator :-D
Kan du hjelpe med hvordan jeg skal fikse på MSQL???

Hva forventer du egentlig at folk på WF skal gjøre? Skal et medlem på WF ta fila for deg, installere den og få siden opp igjen? Eller vil du ha en guide om hvordan dette gjøres? I begge tilfeller er det urealistisk å tro at noen gjør dette gratis, og skulle noen finne på å gjøre dette av ren godhet, måtte de jo vite litt mer enn a) at siden er nede, og b) at du ikke får kontakt med databasen.

Tror du folk på WF er synske?
 

picxx

Well-Known Member
Altså, det du har gjort er:
Laget en nettside med en database
Laget en ny nettside, hvor du skrev over databasen fra den gamle

Det du må gjøre er
Skriv over den nye databasen med den gamle, og innstaller den nye nettsiden på nytt, hvor du passer på å forandre prefikset det innstalleres med i databasen.
Kan da ikke være værre enn dette.
 

tom3008

Medlem
ok, ikke meningen å være frekk :-D Jeg sitter med Joomla 1.5.9 som er satt om med fatastico hos freehostia sitt c-panel. Ja Picxx alt du sier er riktig :-D Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg forandrer på prefikset :-D Kan du fortelle hvordan?? :-D
 
Skal ta det i Mars 2011 :)
Du har såvidt jeg kan forstå en elendig, elendig leverandør på dette området. Det fører til at opplevelsen av nettstedet ditt kommer til å være elendig så lenge du har denne leverandøren. Hvert eneste minutt nettstedet ditt tilbringer på denne serveren er et minutt hvor ditt nettsteds omdømme synker, eller, dersom du jobber intenst for å øke det på andre områder, ikke vokser så mye som det kunne ha gjort.

Føler du virkelig at det er verdt det å la nettstedet ligge på denne serveren i ni måneder til bare fordi du er gjerrig og ikke ønsker å være dobbeltbooket i ni måneder?

Får inntrykk av at nettstedet ikke er så *veldig* stort, så du burde klare deg med det minste webhotellet til Hostgator, som koster fem dollar i måneden. Føler du virkelig at det er verdt å holde ut på den serveren du har i dag i ni måneder til for under tre hundre kroner?

Og fordi tankeeksperimenter er gøy: Hva om en potensiell annonsør vurderer å kjøpe annonser for tre tusen kroner på sidene dine, og bestemmer seg for å la være fordi serveren gir en så dårlig brukeropplevelse? Da er du teknisk sett 2700,- i minus ved å velge den løsningen du har i dag. Anbefaler en titt på denne artikkelen: 6 Logical Fallacies That Cost You Money Every Day | Cracked.com - særlig punkt 5.

Hadde skjønt deg veldig godt om du hadde hatt en hostingavtale til flere tusen kroner i måneden. Men å holde ut på en server av såpass laber kvalitet i ni måneder til for å spare noen hundrelapper, henger ikke på greip.

Kan du hjelpe med hvordan jeg skal fikse på MSQL???
Ok, hva er det egentlig du har på serveren din, er det MSQL eller MySQL? Du omtaler det konsekvent som MSQL, men databasebackupen din heter tydeligvis mysql.sql. Hvilken av delene er det du har?
 

tom3008

Medlem
Ja lover at jeg skal se på det, nå lærer jeg meg jo også hvordan jeg skal overføre til Hostgator :)

Det er SQL :-D
 
Topp