Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp! Oppsett, CSS

Heisann!

Jeg drifter en side for en venninde som har fungert flott i lang tid. Tidligere i uken flyttet domeneshop nettsiden vi har hos de til en ny server. Dette førte til at oppsettet på siden ble totalt kræsj.

Jeg har trøbbel med å rette det opp igjen.
Kan noen være så vennlig å hjelpe meg? Ta gjerne kontakt på PM, så kan du evt få info til pålogging.
Her er nettsiden: http://kreftkamp.no/historier/

Saken her er at alle innleggene der tidligere vistes i samme størrelse, både bredde og høyde. Så alt var helt symmetrisk. Jeg får ikke til å få det symmetrisk igjen. Bildet som er knyttet til artikkelen vil ikke høre etter på CSS stylingen jeg forsøker å gjøre dette med.

Håper noen kan hjelpe. Det haster en del.
Siden nettsiden er ren non-profit, så kan jeg dessverre ikke tilby all verdens betaling.
 

xdex

Medlem
Så domeneshop har gjort en jobb, som ikke var vellykket, glemte en fullstendig backup, og nekter å gi deg tilgang til originalfilene (fordi dem ikke finnes?) Sånn som du beskriver det, høres det i hvert fall slik ut. Flytting av filer fra A til B ødelegger ingenting, med mindre det er ufullstendig eller mangler. Har ikke tid til å se på det nå, men syntes det var en merkelig situasjon...

Ett triks du kan prøve, som egentlig er top-secret (not) er å sjekke web archive. Da får du opp fullstendig CSS stilsett etc, som f.eks. https://web.archive.org/web/2014122...kamp.no/wp-content/themes/kreftkamp/style.css slik det var dengang (August) hvis det er manglende CSS linjer f.eks. Sier ikke at dette er løsningen her, men da vet du om det.
 

xdex

Medlem
*Gått for lang tid til å redigere ovennevnte innlegg.

Du burde først og fremst fikse feilene nettleseren gir, det mangler f.eks. ett bilde: http://kreftkamp.no/wp-content/uploads/2012/12/sideskille-924x89.png (Failed to load resource: the server responded with a status of 404 (Not Found) regner med dette bare er noe som "skiller" innholdet, merkelig løsning uansett.

Se også på at du kaller elementene "forsidebokser" mens det før i tiden var "forsidesaker", kan det være feilen? Kan jo også være noe med bildene, men ja! Lykke til :)
 
Takk for svar!
Det er noen andre som har utviklet siden i utgangspunktet. Jeg har bare overtatt drift. Du kan ha rett, @Tonny Kluften , det skjedde rundt den forbindelsen. Takk for svar, jeg skal se om jeg kommer noe nærmere her! :) Det er en plugin som styrer oppsettet, som heter "blog-in-blog" merkelig greie... Men det er jo oppsettet her som sliter - funksjonaliteten for øvrig fungerer. Takk til deg også @xdex jeg vet det er noen andre bugs der også ja som slakter litt her og der. Skal forsøke !
 
@Jens1986 skal forsøke dette også, godt tips! :)

Denne styrer hele oppsettet:

<div id="forsidebokser"><div id="forsidesaker-bilde">
<a href="%post_permalink%">%post_thumbnail%</a>
</div>
<div id="forsidesaker-tittel" style="display: block; float: left; width: 289px; height:59px;margin-top:-59px;z-index:2;background-color:#FFF;opacity:0.88;
filter:alpha(opacity=88);text-align:center;">
<div style="margin-top:12px;"></div>
<a href="%post_permalink%" style="color:#737373;text-decoration: none;font-size:21px;margin:16px 0;">%post_title%</a>
</div>
</div>
 
Sist redigert:
Topp