Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp til html

Anny

New Member
Hei, dette er mitt første innlegg på forumet:) Jeg har lest mye her inne og det er utrolig mange flinke folk her.
Så nå spør jeg om hjelp. Er akkurat ferdig og skrive min aller første side i html. Har brukt Evrsoft First Page og siden så helt fin ut når jeg så på forhåndsvisning (og åpnet den i internettleseren). Når jeg lastet den opp på internett kommer det bare en error 404 side.

Jeg har kjørt den gjennom W3C og da fikk jeg beskjed om at det var en del feil i siden min:( Problemet er at jeg ikke skjønner hva som er feil og hvordan jeg skal fikse det. Noen feilmeldinger som går igjen er ( cannot generate system identifier for general entity "link_id" …http://www.ressurssidene.no/view.cgi?&link_id=0.1044&session_id=0"target="_bla…) og (document type does not allow element "P" here; missing one of "APPLET", "OBJECT", "MAP", "IFRAME", "BUTTON" start-tag
<p><a href="http://www.ressurssidene.no/view.cgi?&link_id=0.1044&session_id=0"…)

Er det noen som forstår hva som er galt her eller som vet om et sted hvor jeg kan lese meg frem til en løsning? Som sagt er dette min første side så jeg er ikke så flink med koding enda. Håper det finnes noen som har noen gode råd der ute:)
 

hansson

Langveisfarende
Hvis du legger ut ei lenke til siden så kan vi hjelpe deg. Hvis programmet du bruker tillater deg å lage kode som mangler et p-element, så er det et såpass elendig program at du bør slutte å bruke det. Men det finnes vel en innebygd kodesjekker i programmet slik at du kan få rettet feilene før du laster opp på nett?

Ikke alle feilmeldingene på w3c er noe å bry seg om. F.eks. vil en facebook-plugin e.l. ofte resultere i feilmeldinger, selv om det er helt normalt å bruke en slik plugin. Det aller viktigste er at siden viser riktig i alle nettlesere.

Hvis du får en 404-side så betyr det rett og slett at siden du leter etter ikke eksisterer. Da har du ikke skrevet inn riktig lenke i nettleseren? Sikker på at filen din ligger der du tror den ligger?
 

hansson

Langveisfarende
Ser ut som du forsøker å lenke til ei side som ligger bak en innlogging på ressurssidene.no, og siden url-en er lang og "vanskelig" reagerer w3c på dette. Det trenger du mest sannsynlig ikke å bry deg om. Det med p-elementet skulle heller ikke være nok til å gjøre at siden ikke vises. Hvor ligger serverområdet du har lastet opp siden til? Ligger det f.eks. inne bak innloggingen på ressurssidene.no?
 

Anny

New Member
Da er det kanskje ikke kodingen som er hovedproblemet da. Jeg har lastet siden min opp til web hotellet pro isp. Jeg må finne ut om jeg har lastet opp sidene riktig. Når jeg får til det skal jeg legge ut en linke. Tusen takk for svar:)
 

hansson

Langveisfarende
Inne på webhotellet hos ProIsp har du en mappe som heter Public_html. Du skal dobbeltklikke på denne i ftp-programmet ditt, og laste opp filen din til denne mappen. Hvis ikke vil ikke filen din være synlig ute på nett.
 

Anny

New Member
Det er i Public_html. jeg har lagt det, så det er rart at det ikke viser. Har sent en meling til kundeservice hos ProIsp så får se om de vet hva som er galt.
 
Topp