Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Host skaper trøbbel med flytting av nettside

Adrian

New Member
Tanten min har en nettside hun har registrert gjennom et firma som heter Kenton Design.
I tillegg til hosting, fikk hun også registrert to domener gjennom dette firmaet (1 .no og 1 .com).
Hun har ikke peiling på nettsider og slikt, og var selvfølgelig meget fornøyd når hun hadde klart å fikse dette.
Eg himlet med øynene når eg såg hvordan nettsiden til Kenton Design såg ut, og eg forsto med en gang at her kom det til å bli problemer.

Siden det er ekstremt dyrt, og i tillegg svært tregt webhotel, foreslo eg at vi flyttet hele driten over til en ny host.
Eg fikset nytt webhotell, og startet flytting av domene. Til min overraskelse oppdaget eg at begge domenene var registrert i Kenton sitt navn.
Jaja, tenkte eg, det må jo være en smal sak å få de til å skrive under på "flyttepapirene" til domenene.

Tiden har gått, og etter flere mail uten svar, og ubesvarte anrop til denne fantastiske hosten (Kenton) er eg temmelig lei.

Hvordan i huleste går det an å få flyttet domenene når det ikke går an å få tak i denne karen. Noen som kan hjelpe eller har gode råd?
 

vidarlo

Apache-junkie
I NORID sitt tilfelle ville eg kanskje tippe det er mulig å få overtalt norid til å flytte dei utan samtykket til den som står i WHOIS om du legger ved all korrespondanse du har hatt med Kenton når du kontakter NORID.

Når det gjelder .com så er vel eigentleg einaste muligheta å gå til sak tipper eg, ettersom eg tviler på at Network Solutions gidder bry seg med ei slik sak.

Eg ville sendt høflig epost til bedrifta og bedt dei overføre dei ASAP, og fulgt opp med et par telefonsamtaler. Ei mulighet er også rekomandert brev - då kan dei ikkje nekte for at dei har motteke det. Sørg for at all mulig korrespondanse med dei blir tatt vare på, slik at det er klart at domena vart registrert for deg.
 

Tonny Kluften

Administrator
Du har ringt ham osv?

Organization Name..........: KENTON MANAGEMENT Kenneth Huser
Organization Number........: 966573872
Post Address...............: Linderudv 25
Post Address...............: Postboks 10 Vollebekk
Postal Code................: N-0516
Phone Number...............: +47 22 65 42 25
Email Address..............: kenton_oslo@hotmail.com


Offisiell foretaksinformasjon
Juridisk selskapsnavn: Invictus Kenneth Huser
Org nr: 966 573 872
Gateadresse: Linderudveien 25, 0594 Oslo
Postadresse: Postboks 10 Vollebekk, 0516 Oslo
Aksjekapital: 0
Antall ansatte: 1
Markedsnavn: Invictus
Selskapsform: Enkeltpersonforetak
E-post: mail@prostaff.as
 
Sist redigert:

Adrian

New Member
@brukernavn, Har ringt og sendt mail.

Har ingen bekjente i oslo, så å møte opp på døren blir litt voldsomt.

@thernes, .no domenet er alt registrert på han. mens .com er alle opplysningene til tanten min, bortsett fra mailadressen (som selvfølgelig er hans).

Den nye hosten mente det var enda vanskeligere å få overført .com domenet. Hvorfor det? Hva skjer når du overfører et .com, i forhold til .no?
 

Adrian

New Member
Funneh! Virker som en veldig suspekt host!

Suspekt host er det. Dette er jo bare en fyr som sitter som reseller av webhotell. Og så "lager" han nettsider for de som bestiller. Dette er da ferdigtemplater kunden må legge inn tekst på (templatene ligger på webhotell interfacet).

Tanten min trodde hun fikk en ferdig nettside med innhold og alt. Det endte jo med at eg måtte lage siden for henne. Og dette betaler hun 2000 kr året for....
Hastigheten er dårlig, supporten er lik null (svarer verken på mail eller telefon, sålenge det ikke er snakk om å bestille noe, eller å betale).

Blir bare forbanna på slike folk som utnytter andre på denne måten.
 

picxx

Well-Known Member
ICAN er den internasjonale registrar for .com domener og fungerer som norid gjør overfor .no domener.
I begge tilfeller må man vel bevise at man faktisk er eier av domenet før man får lov å flytte det noen plass uten samtykke fra den som faktisk står som eier. (les saken om sex.com for å se hvor enkelt det er ;) )
Om det 'kenton' driver med faktisk ikke er lovlig kan man jo melde fra til host og/eller ISP slik at man får satt en stopper for dette, eller om man har en sterk sak faktisk stevne mannen.
 

Kenton Design

New Member
Vi er usikre på denne tanten...

Tanten min har en nettside hun har registrert gjennom et firma som heter Kenton Design.
I tillegg til hosting, fikk hun også registrert to domener gjennom dette firmaet (1 .no og 1 .com).
Hun har ikke peiling på nettsider og slikt, og var selvfølgelig meget fornøyd når hun hadde klart å fikse dette.
Eg himlet med øynene når eg såg hvordan nettsiden til Kenton Design såg ut, og eg forsto med en gang at her kom det til å bli problemer.

Siden det er ekstremt dyrt, og i tillegg svært tregt webhotel, foreslo eg at vi flyttet hele driten over til en ny host.
Eg fikset nytt webhotell, og startet flytting av domene. Til min overraskelse oppdaget eg at begge domenene var registrert i Kenton sitt navn.
Jaja, tenkte eg, det må jo være en smal sak å få de til å skrive under på "flyttepapirene" til domenene.

Tiden har gått, og etter flere mail uten svar, og ubesvarte anrop til denne fantastiske hosten (Kenton) er eg temmelig lei.

Hvordan i huleste går det an å få flyttet domenene når det ikke går an å få tak i denne karen. Noen som kan hjelpe eller har gode råd?[/Normalt har vi som policy å ikke delta i "gapestokker" på internett hvor mindre konkurrenter og nevøer av "tanter" liker å henge ut leverandører. Men gjør gjerne et unntak i dette tilfellet. Vi er et internettbasert selskap. Send oss gjerne en epost hvis du har noe klage på.ø]
 

Kenton Design

New Member
Vi har som policy å ikke engasjere oss i webforumer som hovedsakelig brukes av konkurrenter og nevøer av "tanter" til polemikk. Men send oss gjerne en epost hvis du mener vi har gjort din tante urett, så skal vi rette det opp hvis så er tilfelle:)
 

picxx

Well-Known Member
Vi har som policy å ikke engasjere oss i webforumer som hovedsakelig brukes av konkurrenter og nevøer av "tanter" til polemikk.

Kanskje dere burde fortsette med det?
Saken er over 1 år gammel, og er sikkert opp og avgjort for lenge siden.
 
Topp