Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva bør NAV Hjelpen inneholde?

Stoppet

Banned
Jeg har satt opp NAV Hjelpen.
Er litt usikker på hvordan jeg skal bygge opp siden.
Noen som har tanker om hva man bør finne, eller forventer å finne på en slik side?
 

Qwerty

New Member
Det er ingen dybde rundt noe som helst om hva brukere kan forvente/oppleve i møte med NAV. Det er fakta og mer eller mindre "copy/paste" + ads. Det er like lettleselig på nav.no som på denne siden. Unyttig side i nåværande tilstand, vil jeg si.

Konstruktivt, så vil jeg si du bør gå mer i detalj, gjerne åpne for at folk kan dele erfaringer anonymt rundt de spesifikke problemstillingene. Social er jo inn for tiden og du drifter en site som omhandler Nav HJELP -- Folk som går på NAV vil gjerne lese andre sine erfaringer med folk som går på NAV, som dem selv.
 
Sist redigert:

Stoppet

Banned
Konstruktivt, så vil jeg si du bør gå mer i detalj, gjerne åpne for at folk kan dele erfaringer anonymt rundt de spesifikke problemstillingene. Social er jo inn for tiden og du drifter en site som omhandler Nav HJELP -- Folk som går på NAV vil gjerne lese andre sine erfaringer med folk som går på NAV, som dem selv.

Har tenkt litt på dette. Muligens starte et forum for diskusjon og en erfaringsblogg der man kan dele sine erfaringer.
 

Prositblog

New Member
Noen av temaene som diskuteres i Facebookgrupper som "Hønehjørnet" og diverse andre kvinnegrupper er blant annet:
  • Hva har man krav på av overgangsstønad som aleneforsørger?
  • Stønad til barnepass?
  • Hvordan påvirkes studier/jobb av stønader?
  • Arbeidsavklaringspenger?
  • Sykemelding og studie?
  • Permisjonspenger
  • Folk har gjerne krav på mer enn de vet, informasjon om hva man har krav på i ulike livssituasjoner; sykemeldt, gravid, i permisjon, eneforsørger, skilsmisse, yrkesskade osv osv osv...
  • Hvordan unngå "krøll" med NAV når man søker stønader, blir sykemeldt osv
Tips: tenk ABC - hjelp folk gjennom hele prosessen..

Lykke til, tror det er stor bruk for en god slik ressurs!
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er en veldig skummel ting med dette.
Veldig viktig på en sånn side er at tips , guider og råd blir oppdatert i takt med at lover samt reglene, tidsfrister og praksis til NAV endres, og det skjer sikkert ofte. Så hvis ikke alt innhold som omhandler tips, hvordan man skal gjøre ting osv ikke blir sjekket jevnlig risikerer man at navbrukere får feil informasjon og i verste fall kan tape masse tid og penger, kanskje stønad for livet, fordi de ikke har gjort ting i henhold til tidsfrister, gyldige regler, lover og praksis.
 

Stoppet

Banned
Det er en veldig skummel ting med dette.
Veldig viktig på en sånn side er at tips , guider og råd blir oppdatert i takt med at lover samt reglene, tidsfrister og praksis til NAV endres, og det skjer sikkert ofte. Så hvis ikke alt innhold som omhandler tips, hvordan man skal gjøre ting osv ikke blir sjekket jevnlig risikerer man at navbrukere får feil informasjon og i verste fall kan tape masse tid og penger, kanskje stønad for livet, fordi de ikke har gjort ting i henhold til tidsfrister, gyldige regler, lover og praksis.

Enig i det.
Artiklene er i utgangspunktet satt opp for å komme i gang, og få "registrert" domenet på nettet. Er meningen å starte diskusjonsforum og muligheter for brukerne å blogge på nettstedet.
 
Topp