Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva betaler du for din regnskapsfører?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har nå mottatt rapport fra min regnskapsfører for årets første kvartal. Jeg leverte fra meg 100 bilag og betaler 3500,- eks mva for dette. Altså ser det ut til at mine utgifter til regnskapsfører vil være ca 1200,- pr måned.

Tidligere har jeg hatt så liten aktivitet at jeg har gjort dette selv, men nå har jeg altså satt det bort for å være helt sikker på at det blir riktig nå som det også er mva inni bildet og dermed litt mer å holde styr på.

Hva syntes dere om denne prisen? Dyrt? Billig?

Hva betaler DU for din regnskapsfører?
 

picxx

Well-Known Member
Aldri hatt regnskapsfører selv, men der jeg jobbet sist betalte vi 450.- for hvert bilag.
 
K

Kontoristen

Guest
Spm var tiltenkt trådstarter.

Tror det er mange som misforstår det med at 100 bilag er like mye jobb for firma A som for firma B. Hvis firma A er en konsulent som kun har enkle utgående fakturaer og faste kostnader som telefoni, internett og kontorrekvisita så det vil være mye mindre jobb enn for firma B som har nettbutikk med lager, import av varer, underentrepenører, ansatte, kjøp av varer med flere mva satser.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Men det beløpet sier oss jo ingenting før vi vet hvor mange bilag du hadde og hvor "vanskelige" disse var.

Ang mine bilag så er mine inntekter kun vanlige, "enkle" giroer, mens utgifter for det meste er webhotell, bredbånd, telefon, div tjenester jeg kjøper, stockbilder etc...

Kontoristen: Stavseth Regnskap heter firmaet jeg bruker. Holder til i Skien/Porsgrunn.
 

hansson

Langveisfarende
Du må kanskje regne med en ekstrautgift på slutten av perioden til føring av årsoppgjør/selvangivelse? Det er ingen upris du betaler. Vanskelig å si hvor prisen ligger i forhold til Regnskapshjelp| Regnskapsføring til fast pakkepris (disclaimer: Jeg er medeier) før du vet hvor mange bilag du har per år. Forskjellen er kanskje at du får nettbasert tilgang til alle opplysningene, noe du muligens ikke har med de du bruker nå?
 
Topp