Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er den beste betalingsløsningen for en nettbutikk?

Nickolass

Medlem
I hvilken kolonne ligger "opplevd service" fra kundene? Mulig jeg burde tatt på brillene

Jeg tror kanskje ikke det er briller du trenger. Men kanskje også briller.
Aller første setning i innlegget var: "Spørsmålet er hva man definerer som den beste?"

Det er her jeg vil at dere kommer inn og definerer forslag i etterkant. Det eneste jeg kommer inn på er pris for det er det eneste jeg kan uttale meg om uten å bli smaksdommer.

Utover dette har jeg skrevet en laaaang artikkel om valg av betalingsløsninger som også har blitt kommentert av andre på nettopp opplevd service aspektet.

Jeg ville elske å lage en undersøkelse som kartlegger "opplevd service", men jeg lover deg at det ikke er lett å få alle betalingsaktørene samt et stort antall nettbutikkeiere til å bli med på en slik pop up survey etter endt transaksjon. Og tro meg, jeg har forsøkt å få mange av dem med på en slik undersøkelse tidligere. Men gjør gjerne et forsøk om folk her på webforum ønsker å bidra?

Da kan vi få med en ekstra kolonne med opplevd service!

Hva definerer en god betalingsløsning og hvordan vurderer man opplevd service i Checkout på en nettbutikk?
 

Dag Ivar

New Member
Er det noen her som kjenner til braintreepayments.com?
Det ser veldig bra ut, om en noe mer komplisert en Stripe osv.
Har i dag Klarna og PayPal, men må ha en kortbetalings løsning i tillegg.
Dibs og PayEx er alternativer, men mye blandede tilbakemeldinger på disse 2.
 

Turbo Heidi

Member
Eg er veldig fornøyd med Dibs. Det er en av dem få som har gitt meg kundeservice. Hadde Klarna tidligere, men da falt salget mitt sykt mye. Nå med Dibs så har det faktisk økt. Dibs har hele tiden gitt meg svar om det har vært noe eg har etterspurt.
Selv betaler eg bare 3-4% av salget. Ingen etabl.gebyr eller månedsgebyr :) Og ikkje minst så har man kort, faktura og del-bet. i en og samme løsning.
 

Liandrian

Medlem
Jeg har valgt å gå for Dibs.. Jeg er så redd for det man kaller kundetillit og hvor mye det har å si for en ny nettbutikk. Så jeg tør ikke sjanse på Stripe, Bambora eller Klarna. Selv om jeg hadde god kontakt med alle de tre.
Jeg også likt Turbo Heidi, har fått en veldig god deal med Dibs både på kundeservice og prismessig.
 

Loberg

New Member
Hva tenker dere om å utelukkende tilby faktura som betaling?
Ser svært mange som selger kosttilskudd tilbyr kun dette, bla. vitaepro.no
 

Dag Ivar

New Member
Fint at de som er fornøyd med Dibs sier i fra også, har stort sett sett negativt om disse. Det er jo gjerne sånn at det er lettere å si noe negativt enn positivt. Hadde Dibs for noen år siden å det var ikke en hyggelig opplevelse, mye feil og tapt salg (Kunder som ikke fikk godkjent, men når de brukte samme kortet via PayPal så var alt ok). Dette er noen år siden så jeg regner med at de ikke er der lenger :)

Får vurdere Dibs etterhvert, har nå implementert Braintreepayemnts og så langt ser det bra ut.
Liker spesielt det at alt foregår på min side uten at kunden behøver å videresendes og tilbake igjen.
Har Klarna og PayPal også så da er jeg dekket. Siden Braintree også er eid av PayPal så er det også trygt.

Til Loberg, bare faktura tror jeg blir for dårlig. Mange som ønsker å betale å være ferdig med det.
Kommer vel også mye an på hva du selger, dersom du har litt unike produkter kjøper folk uavhengig av hvilken betalings løsning du har bare den virker "trygg". Og faktura er jo ansett som trygt for folk flest.
Sånn sett er jo Payex og Dibs sine "nye" løsninger fine alt i ett løsninger.
 

Turbo Heidi

Member
Som Dag Ivar seier; det kjem an på hva du selger. Om det er tjenester som for.eks datasupport så er det mest vanlig og ha faktura.

Men om eg selv besøker en nettbutikk som bare tilbyr faktura så snur eg og finner noen andre. Kanskje er det bare meg, men eg liker å bli ferdig med det samme. I Norge i dag som sikkert mange har fått med seg - er det store deler av norges befolkning som har bet.anmerkninger. På den måten så får du en mye mindre kundebase. Det er jo logisk hvorfor eg sier dette. Fordi dem med bet.anmerkninger ikke får brukt faktura og da er nødt til og velge "direkte" betaling som kort og postoppkrav o.l.
 

William

Medlem
@Pong – PayPal har faktiskt funktionalitet för att låta kunden stanna kvar på din nettbutikk. Produkten heter PayPal Express Checkout, In-context.

Du hittar den tekniska dokumentation här: https://developer.paypal.com/docs/classic/express-checkout/
Här har du en bra video som illustrerar köpupplevelsen:

@Dag Ivar – Braintree ägs utav PayPal, det är ett utav våra dotterbolag, precis som du skriver. De gör bland annat betalningarna för AirBnB og Uber. Braintree tillhandahåller en teknisk platform för kortbetalning men gör det også mulig att koppla flera betalsätt via deras platform, tex Bitcoin, ApplePay og PayPal J Säg till om du skulle ha problem med integrationen av Braintree så kan jag koppla ihop dig med en kollega.

Vennlig hilsen,
William Torsler
wtorsler@paypal.com
0736333286
 
Heja

Är inte vipps faktura bra?

"
Vipps Faktura koster 5 kroner per faktura + 0,65 % av fakturabeløpet. Makspris er 49 kroner uavhengig av størrelsen på beløpet du ønsker å fakturere. Om kunden din ikke betaler, koster det deg ingenting. «No cure, No pay».

Som privatkunde koster det ingenting å bruke Vipps Faktura."
 
Topp