Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er det første dere gjør når dere åpner en ny side?

thorin

New Member
Det jeg lurer på er hva de første stegene dere tar går ut på.

Dere har akkurat lansert ett forum eller en ny side og dere ønsker trafikk.

Hva er typ de 10 første tingene dere gjør?

Personlig laster jeg de bare inn i de forskjellige søkemotorene og håper på det beste :eek:

Men trenger nå tips... for å få fart på sakene, har ikke PageRank (eller dvs. den er hvertfall 0 for øyeblikket ifg. tester)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det aller første jeg gjør er å submitte den til søkemotorene. Neste steg er katalogene. Dette er for å hjelpe med indekseringen. Om det er en Norsk eller Engelsk side er jo også en viktig faktor, med tanke på katalogene.

Så spørs det, hva du skal gjøre. Skriver du om et tema du brenner for? Hva med å opprette en blogg i samme slengen, slik at du kan pinge forskjellige plasser, legge ut på kudos.no osv. Da skaper du da litt trafikk. Bannerpartnere er jo også en løsning.

Men viktigst av alt er bra innhold. Hjelper ikke hvor mye markedsføring du gjør, så lenge siden din er elendig. Bra innhold vil automatisk gi deg innlenker og trafikk, så fokuser heller på det i starten!
 

city80

New Member
Søkemotorer

Det er nok mange som ønsker seg en topp 10 fasit på dette spørsmålet :).
Det er nok riktig som du gjør å registrere domenet ditt i flest mulig søkemotorer.

Det er mange sider som registrerer domenet ditt gratis i søkemotorene for deg.

Ellers så kan jeg gi deg en topp 3 liste som har virket for meg :rolleyes:

  1. Oppdater innholdet på siden ofte
  2. Tekst linker (bytt/kjøp)
  3. Artikkel markedsføring

Har også brukt google AdWords med gode resultater, men det koster fort litt penger.
 
Sist redigert av en moderator:

picxx

Well-Known Member
1 : Få innhold på siden. Uten innhold er hverken søkemotorer eller brukere intressert i siden din.
2 : Legg til siden eller en artikkel på div. sosiale bokmerkingssider og diggkloner.
3 : Få mere innhold på siden.
4 : Skriv kommentarer i blogger og få siden med i dine forumsignaturer.
5 : Oppdater siden med mere nytt innhold.
7 : Legg til siden i kataloger. Katalogene vil også se at siden har mye, og godt innhold, og de aller fleste godkjenner manuelt, derfor bør man ikke submitte en helt ny side til kataloger.
8 : Innhold er viktig. Få mere godt innhold på siden.
9 : Opprett en 20-30 feedersider som kan skaffe trafikk til siden.
10 : Innhold er alfa og omega.

Som brukernavn sier er det bortkastet tid og energi på å submitte til søkemotorer, annet enn om det er noen du vet om som kun crawler de som manuelt legger seg til.
Stort sett tar det kortere tid å bli indeksert om man ikke submitter til søkemotorer.
Det er vel minst 3 år siden siste gang jeg submittet noe som helst til en søkemotor.
 

Keanu

Geek
1. Legger ut siden med litt grunnleggende innhold
2. Legger til sitemap i Google WT og MSN WT og aktiverer analytics
3. Skaffer et par lenker inn til fremsiden
4. Legger ut innhold kontinuerlig
5.-9. ???
10. Profit. :)
 

Knut

Medlem
Å registrere domenet ditt i flest mulig søkemotorer er det siste jeg gjør, dvs, jeg gjør det ikke i det hele tatt. Søkemotorene plukker opp siden din når du får lenker til den, og det må du jo få.

Delvis enig, men de kommer mye raskere på besøk om du sender inn adressen din.
 
Topp