Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er det små aksjeselskaper nå skal levere inn?

Floken

Member
ALTINN
Skattemelding - er det nytt navn for selvangivelse?
Næringsoppgave (i en eller annen form avhengig av kompleksitet)?
Andre tilleggsskjemaer??

BRREG
Og hva skal leveres Brønnøysund?
Resultat og balanse, noter ?
Og frist for dette, er det fremdeles slutten av juni?

Jeg vet det er noe dumme spørsmål, men det gjelder jo å ikke gjøre noe som helst feil her.... Får jo til og med dagsbøter for å gjøre den minste lille feil.

Forøvrig interessant å se skriv i fra myndigheten om trusler om bøter, uten at innleveringsfrister nevnes med et eneste ord!!!
 

Steve Cash

Medlem
Skattemelding er nytt navn på selvangivelse.
Enkle AS kan bruke den nye næringsrapporten som kom i fjor, hvis ikke er det i tillegg til selvangivelse , RF-1028:
RF-1167, næringsoppgave
RF-1052, avstemming av egenkapital
RF-1217, forskjeller
som et minimum, men det kan være avskrivningsskjema, lønnsskjema (RF-1022), bilskjema pluss pluss, alt ettersom.

Årsberetning, resultat, balanse og noter til Brønnøysund. Fristen er 31. juli. Frist for generalforsamling er 30. juni.
 

Floken

Member
Altså holder Næringsoppgave Skatt (som passer for mitt AS), og jeg skal IKKE levere Skattemeldingen?

Jeg gjør da ikke noe galt i å ikke levere skattemeldingen? Og risikerer ikke straffegebyrer for å ikke ha levert?

(Vet forøvrig ikke hva jeg skulle gjort uten deg her nå, "Steve Cash" - Igjen tusen takk for all hjelp)! :)
 

Steve Cash

Medlem
Av en annen tråd, https://www.webforumet.no/forum/threads/n%C3%A6ringsoppgave-skatt-levert-f%C3%A5r-ikke-levert-skattemeldingen-feilmelding.30056/, ser det ut som om du har funnet ut av det, men for ordens skyld, du skal levere enten selvangivelse for aksjeselskaper, den har nummer RF-1028, sammen med minimum de tre skjemaene jeg lister opp i mitt forrige innlegg eller næringsrapport skatt som du finner her: https://www.skatteetaten.no/no/Bedr...vere-selvangivelsen-med-naringsrapport-skatt/

Hvis en vil bruke skatterapporten må en sjekke at den dekker de behovene en har, men det er kontrollspørsmål i starten som skal avsløre om en ikke kan bruke den. Og da er alternativet vanlig selvangivelse med andre ligningsskjeamer etter behov.
 
Topp