Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er dyplenking?

Sindre

Medlem
Hva er forskjellen på tekstlinker og dyplinker?

Hva gir mest income? Vanlige banner-ads (som siden min flommer over av), eller er det bedre med tekstlinker?

Dette har kanskje vært diskutert før, men det kommer stadig nye, interessante diskusjoner av å snakke litt mer om det.

Jeg kan jo meddele at jeg ikke har tjent noe på TD enda :(
Derfor lurer jeg på å prøve tekstlinker i stedet. Kanskje de store bannerne skremmer folk vekk/folk bryr seg ikke. Hva er deres erfaringer?
 

picxx

Well-Known Member
Dyplenking betyr at du skaffer deg innlinker til undersidene eller direkte til artiklene paa siden din. I ditt tilfelle foretar du dyplenking for hver gang du f.eks. legger inn en sak paa kudos.
Linking (recip linking) , a-b-c linking og a-b c-d linking foregaar stort sett enten fra forsiden eller sitewide.
 

Adrian

New Member
Vanlig lenke:
Sjekk ut MPX, de har mye bra produkter.

Dyplenke:
Kjøpte meg en dritbra TV i går som eg er meget fornøyd med.

Dyplenker er som atomet sier, en lenke til et spesielt produkt, og ikke bare til forsiden på en nettbutikk etc.
 

webpiken

Medlem
Jeg kan jo meddele at jeg ikke har tjent noe på TD enda :(
Derfor lurer jeg på å prøve tekstlinker i stedet. Kanskje de store bannerne skremmer folk vekk/folk bryr seg ikke. Hva er deres erfaringer?

Sindre,

En måte du kan bruke dyplenker i bloggen din er for eksempel slik:

Du skriver en post om «Law of Attraction» og nevner filmen/boka The Secret.

Her kunne du da dyplinket til boka hos Bokkilden, selvfølgelig med TD-sporing.

Samtidig kunne du jo også anbefalt andre bøker om samme emne, alle med TD-sporing (eller for eksempel Amazon om du vil).

Da ville du fått trafikk til Bokkilden via TD uten at brukeren har følt seg «invadert» av reklame.
 

Sindre

Medlem
Takk skal du ha, webpiken. Veldig bra tips. Har jo faktisk tenkt på sånne ting før, men ikke funnet anledninger til å faktisk gjøre det enda. Jeg har ikke søkt på Bokkilden sitt program enda. Skal inn og søke på mange flere TD-program i løpet av helgen, og få opp flere tekstlinker og mindre bannere tenkte jeg.
 
Topp