Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er WooCommerce, E-commerce og Wordpress ?

tynn95

New Member
Hei, jeg vet dette sikkert er ett dumt spørsmål for dere nettbutikk eiere her, men jeg har drevet litt research en stund på nettbutikk etc. hva trenger jeg av disse programmene og hvorfor trenger jeg dem? hva er det liksom ? xP
 

barentshavet

Active Member
Wordpress er et publiseringsverktøy og lansert som åpen kildekode - altså alle kan fritt bruke det, både kommersielt og privat. Til Wordpress har du ulike moduler, plugins eller verktøy du kan installere. WooCommerce er ett av dem og er også helt gratis til kommersiell bruk. I WooCommerce kan du enkelt og greit sette opp en egen nettbutikk med betalingsløsninger etc.

E-Commerce er vel mer en betegnelse på netthandel, men det kan også hende det er et verktøy til Wordpress?
 

tynn95

New Member
Wordpress er et publiseringsverktøy og lansert som åpen kildekode - altså alle kan fritt bruke det, både kommersielt og privat. Til Wordpress har du ulike moduler, plugins eller verktøy du kan installere. WooCommerce er ett av dem og er også helt gratis til kommersiell bruk. I WooCommerce kan du enkelt og greit sette opp en egen nettbutikk med betalingsløsninger etc.

E-Commerce er vel mer en betegnelse på netthandel, men det kan også hende det er et verktøy til Wordpress?

tusen takk for svar :)!
 

barentshavet

Active Member
tusen takk for svar :)!

Verdt å nevne at det krever en del kunnskaper å drive en Wordpress-side selv. Det finnes mange hundrevis av hosting-tjenester hvor du kan installere med ett klikk, men Wordpress er ikke en "ferdigpakket" løsning. For eksempel, hvis du har kunnskap med HTML, CSS, JavaScript eller PHP kommer du langt. Hvis ikke, kan det være en god idè og vurdere alternativer (for eksempel MyStore eller Shopify). Det beste er selvfølgelig å lære en del selv og jeg lærte for det meste kun ved å prøve meg frem, men det avhenger av om du har tid og interesse :)
 
Topp