Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva koster en regnskapsfører?

Martin R

Medlem
Hei,

Hva koster en regnskapsfører i året?
Har planer om å starte en nettbutikk.
Noen gjenomsnitt på hvor mye en regnskapsfører skal ha i året?

- Martin
 

peterandrej

pensjonert moderator
Dette varierer etter hvem du velger, hvor mange bilag du har, hvor god orden i papirene du har, osv. Så nei, det er umulig å si.

Jeg betaler ca 15.-20.000 for min regnskapsfører i året, som inkluderer hele pakken i mitt AS med innsending av alle papirer til staten, kjøring av lønn, osv.
 

NilsF

Medlem
"Sliterne", de gode og rimelige regnskapførerne sitter gjerne bortgjemt på et lite kontor som du aldri har hørt om. Mitt tips er at du forhører deg med folk du kjenner som driver små foretak, om hvem de benytter som regnskapfører og om de er fornøyd. Og så bør du kanskje også spørre regnskapsføreren om han har erfaring med bedrifter/klienter som driver netthandel.
 

metallian

Medlem
Ble direkte skremt første gang jeg ringte rundt til regnskapsførere i mitt distrikt-mange tror jeg ikke visste hva en blogg var en gang. Finn noen som har erfaring med nettbedrifter som Nils sier!
 

Johan

Medlem
Hei,

Hva koster en regnskapsfører i året?
Har planer om å starte en nettbutikk.
Noen gjenomsnitt på hvor mye en regnskapsfører skal ha i året?

- Martin
Det er nesten som å spørre "Hvor mange dører vender innover" eller "Hvor lang er en oppoverbakke".
Svaret er: Det kommer an på.
Timeprisen til en regnskapsfører ligger fra ca 400 - 700 kr alt etter hvor i landet vedkommende holder til og om det er en enkelt person eller et større byrå.
Prisen du betaler i året er avhengig av antall bliag, antall mva oppgaver, antall lønnskjøringer etc, etc samt hvor mye du vil gjøre selv, hvor mye du bryr regnskapsføreren med spørsmål. Jo da, noen er flinke til å ta seg betalt for alt de gjøre, andre ikke så flinke.
Jeg antar at siden du skal starte opp vil det være en beskjeden kostnad i begynnelsen for derette å øke etter hvert som omsetningen i nettbutikken din stiger: Jeg har flere firma og det varierer fra 4000,- pr år (mindre enn 200 bilag og få posteringer, her gjør jeg alt selv, minus mva oppgjør 1 gang i året og årsoppgjør og selvangivelse) til 12.000-13.000 (1000-1500 bilag og en haug med posteringer). Her gjør jeg all fakturering, føring av kunde- og leverandørregister, kontering og innskanning av bilag samt betaling av fakturaer)
 

Martin R

Medlem
En regnskapsfører skal man vel kun ha en gang i året?
Hvis man har en nettbutikk og den tjener 10.000,-
Hvor mye vil en regnskapsfører koste? Varierer dette pr salg eller hvordan jobber de?
Hvordan kan man finne ut hvor mye de skal ha for en oppgave med års regnskap eller jobber de litt hver måned?
 
A

aabbcc

Guest
Hvis forretningsideen er å ha en nettbutikk som omsetter for 10.000 i året så ville jeg lagt det på hylla først som sist. Jeg tror man skal slite med å få en regnskapsfører for under 5.000. Så hvis du har produkter du får gratis så vil du i beste fall kunne håpe å gå i null.

Omsetter du for såpass lite kan du kanskje kalle det hobbyvirksomhet, og slippe unna hele styret med regnskapsfører. Så kan du heller registrere selskap når du nærmer deg mva-grensa.
 

Martin R

Medlem
Jeg bare fant på en pris, siden jeg har planer om å starte en nettbutikk med et lite budsjett. Ja, det er hobby virksomhet, kan jeg da tjene opp til 50.000,- før firmaet/jeg må betalle skatt? Grensa er vel 50.000,-?
 
A

aabbcc

Guest
Næ det er ikke så lett dessverre. Her står det litt: NÃ¥r hobbyen blir jobb : Skattebetaleren

Så lenge du ikke går i overskudd så tror jeg ingen bryr seg, men snakk med skattekontoret - jeg ville ikke stolt på en kar som kaller seg aabbcc og later som han har peiling - hvem som helst kan jo leke ekspert på nettforumer...
 

Martin R

Medlem
Ja, jeg vil jo så klart tjene MER en 10k..., men jeg har lite budsjett, har funnet ut produkter, så da håper jeg får solgt. Får se hvordan jeg skal gjøre det i starten, bare markedføre litt, men hvis jeg tjener opp en del penger og får handlet produkter så vil jeg prøve meg på et partner program som for eksempel: Netbooster. Det kan vel skape kunder raskt, men da må man ha en del produkter klart.
 

spelley

Medlem
Jeg bare fant på en pris, siden jeg har planer om å starte en nettbutikk med et lite budsjett. Ja, det er hobby virksomhet, kan jeg da tjene opp til 50.000,- før firmaet/jeg må betalle skatt? Grensa er vel 50.000,-?

Det stemmer. Men du må registrere deg i foretaksregisteret.
 
Sist redigert:
Topp