Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva synes dere? Ris og ros?

tom3008

Medlem
Hva synes dere om nye versjonen av Elverumby.com Etter at siden crashet???


Hva synes dere en god lokal startside må inneholde??
Hva mangler jeg???

Mvh Tom
 

Nutz

Med lem
Fikk den jeg også..

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, XXXXX@freehostia . com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Apache/1.3.33 Server at elverumby.freehostia.com Port 80
 

oddbjoro

Medlem
Den får jeg også nå. Fikk dog opp siden isted da, og det lille jeg kunne se, var at innholdet nok er i den gaten jeg ville forventet på en slik side.

Dog synes jeg ikke adsense-annonsene passet inn sammen med resten. Hverken fargemessig, størrelse, eller innhold. Flere av annonsene gikk f.eks til ting i Trondheim og Oslo. Synes ikke det passer inn helt for en startside for Elverum.
 
Fikk tilgang til forsiden i noen minutter, deretter forsvant alt - men det inntrykket jeg fikk var rett og slett ganske kjedelig.

Hvorfor er forsiden bare en presentasjon av siden og et stort (men blast) bilde av Elverum? Hadde det ikke vært bedre å bruke forsiden på å presentere smakebiter på hva siden faktisk inneholder, f.eks. ved å vise neste fem begivenheter på kalenderen eller utvalgte linker fra resten av siden? Du har riktignok en liste med nyheter, men det er jo bare et eksternt RSS-feed, det er jo ikke en gang ditt innhold! Så det eneste du har på forsiden som egentlig er av interesse for leserne dine er en liste med lenker som fører bort fra siden!

Hvorfor har du en Kelkoo-boks på siden, har Kelkoo noe som helst med Elverum å gjøre? Søkebokser er semantiske felt som brukeren forventer at skal ha tilknytning til resten av siden, de følger ikke samme regler som andre annonser.

Hvorfor har du en Facebook Like-boks på forsiden? Hadde det ikke vært bedre å putte denne på alle underartiklene på siden din, slik at folk kan gå inn og like at ordfører Blodstrupmoen har bevilget atten millioner kroner til gangbro for elg over riksvei 1337 eller at det lokale hardrockbandet Ole-Jonnys skal opptre på Olgas Pub og Video førstkommende fredag? Du har en nettside om ting som skjer i Elverum. Det er ting som skjer i Elverum målgruppa di liker - det er ikke nettsiden i seg det er mest realistisk at de skal gi tommelen opp til. Så en slik like-boks hører hjemme på hver enkelt artikkel og ikke på hovedsiden.

Og hvordan har du egentlig tenkt når du har satt opp annonser på siden? Får inntrykk av at de er bare vilkårlig plassert rundt omkring der det var plass til dem. Alle annonsene er satt inn på steder hvor det er overflod av luft rundt dem fordi designet helt åpenbart ikke er laget med tanke på populære annonseformater. Ett sted har du en 728-annonse og en 468-annonse stablet oppå hverandre. Og *ingen* av annonsene dine er over folden.

Designet gir inntrykk av å være et forhåndsinstallert standarddesign som følger med Joomla eller noe slikt, så det var heller ikke akkurat minneverdig.

Kom som sagt ikke inn på noen av undersidene, så dette er utelukkende en vurdering av forsiden din.
 

Nutz

Med lem
Nei, nå var det helt håpløst. Laster og laster, og ender opp med en tom side.
Gjør nok veldig lurt i å bytte hotell så fort du har sikret deg alle data..
 

Nutz

Med lem
Jo lenger server er unna brukerne dine ,lengre tid tar det..
Er prisen veldig avgjørende, så er det bare å kaste seg på et firma ala Hostgator, billig.

Vil du gi kundene dine speed, da finner man et firma som tilbyr serverplass i Europa, helst Norge.. Men koster endel mer som oftest. Support er viktig, påse at de fører et språk DU forstår.
 

Altberger

Medlem
Jo lenger server er unna brukerne dine ,lengre tid tar det..
Er prisen veldig avgjørende, så er det bare å kaste seg på et firma ala Hostgator, billig.

Vil du gi kundene dine speed, da finner man et firma som tilbyr serverplass i Europa, helst Norge.. Men koster endel mer som oftest. Support er viktig, påse at de fører et språk DU forstår.

Men er hostgator så treg da?

Noen som har "tunge" siter liggende hos hostgator?
Lenke?

(Er vel optisk hastighet over atlanteren... er det ikke?)
 

allegretto

Medlem
Kan tildels være enig med Nutz, hosting i Europa er vel å foretrekke ja. Hostgator blir litt treigt.

Men supporten til Hostgator er overelengent.
 
Topp