Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilke funksjoner trenger et CMS

Jeg skal lage et CMS for å bruke på noen av mine sider og på noen sider jeg lager for kunder. Hvor mye skal brukeren ha mulighet til å gjøre via et CMS? Holder det at bruker kan endre eksisterende sider og legge til og slette artikler?

Her fant jeg en helt tilfeldig firmaside:
Hjem - Imtech Norge

Hvor mye på denne siden kan endres og legges til via CMSet tror dere? Kan man for eksempel legge til flere avdelinger på kontakt oss-siden? Kan man legge til flere referanser?
 
OM man kan det - aner ikke. Burde man kunne det? Ja. Ville man kunne ha gjort det med WP? Ja.

Ok, har kikket litt på WordPress nå og ser at man kan gjøre det meste ganske enkelt, alt fra tekst til bilder og menyer. Men gitt at firmaet man lager siden for ikke har en litt proff webmaster, er det ikke da fare for at siden ender opp med dårlige tekster, dårlige bilder og uoversiktlige menyer? Har du noen erfaringer med det? Hvor mye er det vanlig at bedriftene endrer på siden?

Jeg ser at jeg bør gå over til WordPress i stedet for å lage noe eget dersom jeg ønsker å tilby slike funksjoner.
 

Dag Frogner

Supermedlem
For min del er denne biten veldig enkel. Noen ønsker at jeg gjør alle endringer og jeg får da en epost/telefon hver gang noe skal gjøres. Andre vil gjøre alt selv, og ringer først når de får evt problemer.

Også er det noen som gjør noe selv og lar meg gjør resten.

Det beste er bare å spørre bedriften hvordan de vil drifte siden videre. En risiko for at de gjør endringer du kanskje ikke syntes er veldig gode er nok absolutt til stede uansett. ;)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg tar ikke noe for å legge inn en bitte liten tekst, dersom det kun er det som skal gjøres. Men om det ofte blir småting, samler jeg heller opp over x antall uker og sender faktura på to-tre timer f.eks. Altså når jeg tilsammen har jobbet disse timene.
 
Topp