Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilken CMS løsning er best for ikke-blogger?

Ctech

Medlem
Hei,

Jeg skal velge en Open-Source CMS løsning, til et nytt nettsted.

Hva som er viktig for meg i mitt valg:
- God intern søk funksjon (gjerne ajax lignende apple.com søk funksjonen)
- SEO optimalisert. Veldig viktig!!
- Lett å gjøres om til Norsk.
- Lett og modifisere.

Har sett på typo3, joomla, drupal, etc.

Men sliter med å velge...
 

Kassimaja

Geocacher
Jeg har sverget til Joomlalenge, men ser at WP langt på vei kunne ha dekket behovet på en mye enklere måte. Jeg fikk igjen for at jeg ikke prøvde WP tidligere...

Det er sikkert lettere å svare på spørsmålet ditt hvis du forklarer litt mer om hva du skal bruke siden til.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Jeg bruker Wordpress til flere "ikkeblogger" og det fungerer utmerket.

- God intern søk funksjon (gjerne ajax lignende apple.com søk funksjonen) - JA (Bra nok for mine behov ihvertfall)
- SEO optimalisert. Veldig viktig!! - JA
- Lett å gjøres om til Norsk. - JA
- Lett og modifisere. - JA
 

Ctech

Medlem
Litt ekstra informasjon:

Som sikkert en del vet, så driver jeg amedisin.no

Trenger en CMS løsning som jeg kan flytte nettstedet over på. Kjører i dag et heller dårlig hjemme mekket CMS platform.

Trenger også å jobbe en del med strukturen på sidene. Samt integreringen mellom funksjonene på siden.

Vil ved en senere anledning legge frem mine tanker om nettstedet, for å få deres tilbakemelding. Men det kan vi ta senere.

Det som er utrolig viktig for nettstedet er at vi beholder Google rangeringene på våre søkerord. Og helst forbedre dem. Derfor er som nevt før SEO optimalisert CMS veldig viktig.
 

Gaasehud

Medlem
Om SEO er viktig, er vel WP noe av det beste? Synes den er vanvittig god i forhold til SEO, gjerne med pluginen All-in-One-SEO i tillegg. ;)

Har nesten ikke brukt joomla, men prøvd det ut for en god stund siden. Virker som CMS-et kan fungere greit for noen sider, men så innmari mye dritt den gjør med koden; divs blir til tables og gud vet hva ellers også. Da synes jeg WP er glimrende med lite tukling og godt system.

Hørte nettopp om Umbraco CMS. Noen her som har erfaring med det? (Skal ikke gå off-topic, men ble anbefalt systemet) :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Alle CMSer har sine styrker og svakheter. WP er først og fremst et blogg-CMS, og det legger en del føringer for bruken. Joomla, Drupal, etc er kraftigere systemer for innholdsstyring, men kan være verre å sette opp. WPs største styrke er utvilsomt enkelheten, fleksibiliteten og dessuten; utbredelsen - som gjør at tilfanget av utviklere, themes, plug-ins, osv kan telles i millioner.

Hva man velger blir egentlig veldig tilfeldig. Jeg valgte for noen år siden Textpattern som CMS for en blogg, av den enkle grunn at det var det eneste CMSet jeg fikk til å installere på serveren.

Jevnt over tror jeg vel EE er det beste CMS på markedet pr idag, underforstått at man har litt erfaring og kunnskaper. Terskelen EE vs WP er nok lavere i WPs favør. Men EE ser unektelig spennende ut med alle sine kraftige tilleggspakker.
 

Ctech

Medlem
Sett på EE

EE ser veldig bra ut. Liker 'look-et' på backend etc. Oversiktlig og fint.

Tror jeg vil se litt mer på det. Men en del av tilleggspakkene koster jo penger, og gratis versjonen er jo non-profit... så da må nok jeg betale.

WP eller EE ser det ut som.... Typo3, ser vanskelig ut...
 

Ctech

Medlem
EE 2.0 update seem to be scheduled for tomorrow.... hmm norsk.. EE 2.0 oppdateringen er visst planlagt for i morgen... fredag 16. januar..

Bra timing... ;)
 
Topp