Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilket er beste forumsoftware?

Host1

Medlem
Vbulletin er vel alltid et trygt valg hvis du er villig til å betale noen kroner.

Eksempler på bruk: webforumet.no f.eks
 

Msites Ltd

Livsnyter
Har brukt phpBB i noen år og er godt fornøyd. Det er gratis, stabilt og har mange utvidelsesmuligheter.

Kan være litt knotete å sette seg inn i adminpanelet i starten, men når det er i boks, er det lett å administrere.

Gratis er alltid et godt argument :)

Hvilke utvidelsesmuligheter er det du tenker på som mest positive?

Hva er knotete med adminpanelet?

Er det enkelt for brukerne?

Er det f.eks enkelt å integrere innlogging med facebook- eller twitterkonto?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hvilke utvidelsesmuligheter er det du tenker på som mest positive?

Ingen spesifikke, bare at det finnes utvidelser for de fleste funksjoner man savner ut av boksen.

Hva er knotete med adminpanelet?

Å sette opp rettigheter. Det må gjøre på flere plan for at det skal fungerer skikkelig.

Er det enkelt for brukerne?

Jepp

Er det f.eks enkelt å integrere innlogging med facebook- eller twitterkonto?

Har aldri brukt det, så det vet jeg ikke, men har vanskelig for å tro at det skal være spesielt vanskelig.
 

spelley

Medlem
simple:press er lettkjørt og lett å integrere til wordpress iallefall.
Mulig å legge til social login er det også.
 

Ole Avranden

utvandret
Men, du besitter da tydeligvis kompetanse om noen løsninger...?? Du kunne jo sagt noe om det du har erfaring med!?! :)

Ja, selvfølgelig. Men jeg føler ikke det blir helt relevant siden det ser ut til at din løsning ikke skal implementeres i et CMS???

Men anyways... Mitt valg falt på en kombinasjon av Joomla, Kunena (forum) og JomSocial (community). Tråder fra forumet kan da integreres i artikler, slik at kommentarer/forumtråder sammensmeltes. Kategorier fra forumet/artikkelkategorier kan samkjøres slik at relevante artikler vises på forumet og relevante tråder vises i artikler. +++ Mye annet snacks.
Jomsocial benyttes som et Facebook light hvor brukerne kan kommunisere på en friere måte enn i forumet og utveksle bilder osv.
Aktiviteter i Kunena dukker opp i profilen til Jomsocial osv. Brukernavn og passord er globalt.

Til denne løsningen var Kunena genial pga den dype integrasjonen. Men jeg ville aldri valgt Kunena som en stand-alone løsning.
Til det er forumet for uoversiktlig (back-end) og det ville være løgn å påstå at det er bug-fritt...
 

Erlend

Medlem
Så hva ble konklusjonen her? Tonny, hva synes du om vBulletin? Hva er bra og dårlig? Regner med at du har en del erfaring :)
 
Topp