Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvis jeg betaler, hvordan bygger en SEO-konsulent lenker til meg?

tulling99

Medlem
Jeg er konsulent av et slag, og jeg får anslagsvis 80 prosent av mine kunder gjennom min hjemmeside på verdensveven, og resten fra kolleger, by word eller fordi jeg er i media av og til.

Jeg kan littgrann om alt innen webutvikling og SEO. Men mine lenkebygging-skills begrenser seg til å poste websiden i kataloger, artikkelforum og lenke fra mine andre websider. Hvis jeg betaler f.eks 5000 spenn i måneden for lenkebygging, hva gjør en SEO-konsulent for å bygge lenker da?

Det skal sies at jeg ikke tror SEO-karen burde skrive artikler innen mitt felt, og jeg tror ikke konkurrenter er villige til å lenke til meg. Og det er ekstremt viktig at han ikke bygger dårlige lenker som senere kan få siden bannet i google (altså kjøper lenker).
 

Dag Frogner

Supermedlem
Som Tonny sier er det ingen fasit på dette, men jeg vil tro at vedkommende eier en del nettsider som det linkes fra.

Men om du har nettsider som man mest sannsynlig ikke har lyst til å linke til _samtidig_ som du ikke vil ha dårlige linker, kan det se ut som at du har et problem. ;)
 

tulling99

Medlem
Oki, hvis vedkommende eier masse nettsider så kan det jo ha en stor verdi. Men får man i det hele tatt noe for 5000 spenn i mnd?

Jeg har jo ikke startet firmaet enda, så pengene går jo av min netto-lønn og kan ikke trekkes fra på skatten, så har sett for meg at 5000 er det jeg gidder å investere per mnd før firmaet er oppe og går (da blir jo the sky the limit, når man kan utgiftsføre det).
 

tulling99

Medlem
Vil nok tro du kan få litt for den summen ja. Men siden du snakker om lenker så antar jeg at selve nettsiden er ship shape?

Det viktigste er jo uansett å få nettsiden godt optimalisert først, men den jobben tar du kanskje selv?

Ja, den jobben fikser jeg selv. Men en evt. seo-konsulent kunne selvsagt tatt en titt på det også.

Så, hvem her er det som eier jævlig mye blogger og andre sider da? Jeg kan vel røpe at vi snakker konsulent innen juss her :p
 

tulling99

Medlem
Om du klarer å få ranking på Google for 5000/mnd kommer an på hva slags nøkkelord/fraser du skal ranke på. Og en SEO-person bør dessuten gjøre flere ting enn å bygge lenker.

Ja det er klart. Men jeg har klart å få svært bra ranking selv på en side, men så fikk jeg så mye kunder pga det at jeg ikke oppdaterte den på et år, og da raste den jo mildt sagt i Google kan du si :p

Jeg har for øvrig 10 nettsider i samme sjanger, som kan brukes i kampen om monopol for hovedsiden.

Nok prat, jobbutlysning:
Jeg søker altså en SEO-konsulent som har masse websider eller blogger og som også kan litt om wordpress, da jeg også trenger bittelitt praktisk hjelp til design og programmering. Jeg betaler 5000 ink mva per måned, men med store muligheter for mer om et års tid.
 

NordicIQ

Medlem
Ja det er klart. Men jeg har klart å få svært bra ranking selv på en side, men så fikk jeg så mye kunder pga det at jeg ikke oppdaterte den på et år, og da raste den jo mildt sagt i Google kan du si :p

Jeg har for øvrig 10 nettsider i samme sjanger, som kan brukes i kampen om monopol for hovedsiden.

Nok prat, jobbutlysning:
Jeg søker altså en SEO-konsulent som har masse websider eller blogger og som også kan litt om wordpress, da jeg også trenger bittelitt praktisk hjelp til design og programmering. Jeg betaler 5000 ink mva per måned, men med store muligheter for mer om et års tid.

Jeg vil definitivt anbefaler at du ikke bruker en SEO firma som har mange blogger og nettsteder de kan lenke fra.

Hva du trenger, som google er nu, er korrekte lenker og ikke linker fra tusenvis av forskjellige blogger.

Du kan skrive meg en melding og jeg vil prøve å se på det - men jeg vil ikke garantere deg topp rangering på bestemte søkeord, er det ikke noen alvorlige SEO folk vil gjøre. Men jeg kan garantere deg at jeg kan hjelpe deg å få flere relevante besøkende til nettstedet ditt.

Beklager min dårlig norsk - Jeg er en danske på trening :)
 

knippsen

Medlem
Jeg vil definitivt anbefaler at du ikke bruker en SEO firma som har mange blogger og nettsteder de kan lenke fra.

Hva du trenger, som google er nu, er korrekte lenker og ikke linker fra tusenvis av forskjellige blogger.

Du kan skrive meg en melding og jeg vil prøve å se på det - men jeg vil ikke garantere deg topp rangering på bestemte søkeord, er det ikke noen alvorlige SEO folk vil gjøre. Men jeg kan garantere deg at jeg kan hjelpe deg å få flere relevante besøkende til nettstedet ditt.

Beklager min dårlig norsk - Jeg er en danske på trening :)

Hvis du er en danske på trening så må jeg si at norsken din er rimelig perfekt.
 

adeneo

Medlem
Hvis jeg betaler f.eks 5000 spenn i måneden for lenkebygging, hva gjør en SEO-konsulent for å bygge lenker da?

En seriøs SEO-konsulent (som er like lett å finne som pingvintenner) vil følge en detaljert fremgangsmåte som vil forløpe seg noe lignende dette ;

  1. Gni seg tre ganger i hendene, med et smil rundt munnen.
  2. Sende en e-post til Raschid i India med en jobbforespørsel.
  3. Raschid spammer et par hundre blogger med en lenke til siden med SENuke, for tjue kroner.
  4. De resterende 4980,- går til øl og pizza.
  5. Jobb ferdig, du har fått utført profesjonelt SEO arbeid. Gratulerer!

Svindel er og blir svindel, uansett hvordan man vender og vrir på det, konsentrer deg om innholdet på siden din så trenger du ingen SEO-konsulent.

Skulle du likevel trenge hjelp kan du like gjerne overføre de fem lappene til min konto på Cayman, så skal jeg skaffe deg mange flere besøkende, likes og whatnot opp i Yahoo'en, og tre førsteplasser i alle de store søkemotorgreiene.
 
Sist redigert:

NordicIQ

Medlem
Hvis du er en danske på trening så må jeg si at norsken din er rimelig perfekt.

Takk :)

Jeg prøver å lese det jeg skriver gjennom noen ganger - Men nå er det danske og norske heller ikke så langt fra hverandre. Og min far er norsk, så jeg forstår det norske språket.

En seriøs SEO-konsulent (som er like lett å finne som pingvintenner) vil følge en detaljert fremgangsmåte som vil forløpe seg noe lignende dette ;

  1. Gni seg tre ganger i hendene, med et smil rundt munnen.
  2. Sende en e-post til Raschid i India med en jobbforespørsel.
  3. Raschid spammer et par hundre blogger med en lenke til siden med SENuke, for tjue kroner.
  4. De resterende 4980,- går til øl og pizza.
  5. Jobb ferdig, du har fått utført profesjonelt SEO arbeid. Gratulerer!

Svindel er og blir svindel, uansett hvordan man vender og vrir på det, konsentrer deg om innholdet på siden din så trenger du ingen SEO-konsulent.

Skulle du likevel trenge hjelp kan du like gjerne overføre de fem lappene til min konto på Cayman, så skal jeg skaffe deg mange flere besøkende, likes og whatnot opp i Yahoo'en, og tre førsteplasser i alle de store søkemotorgreiene.

Hva er skremmende er at du faktisk ikke er langt unna.
Imidlertid vil jeg si at det også er gode SEO folk, i hvert fall i Danmark.

Thomas Rosenstand er etter min mening den beste, men du vil ikke få mye av 5000.

Jeg tilbyr en analyse av nettstedet for 2500 + MVA
Analysen vil også være vedlagt tilbud om å få korreksjon av de tingene som må gjøres på nettstedet og tilbud på løpende SEO - beregnet ut fra resultater
 
Topp