Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor finner dere artikler-frilansere

Gomlers

Member
Hallo hallo!

Jeg leter litt etter artikkel forfattere, og ser for meg at jeg trenger en avtale med 1-2-3 stykker som kan mye og kan skrive mye om spesielle nisjer.

Noen som vet hvor jeg finner noen (vet om www.frilans.no), men noen flere steder?

Og sider som klikk.no, kvinneguiden.no osv.. er dette sider som har 100% ansatte, eller bruker de frilansere.. damn, de publiserer jo artikler hele tiden jo!

OG... vil frilansere kunne skrive artikler for meg på eget initiativ, eller må jeg gi dem spesifikke temaer og skrive om? - Eller holder det å si at jeg driver en side om biler, og jeg vil ha 3 artikler i uka om biler generelt, eller må jeg presisere at denne uken vil jeg gjerne ha en artikler om den nye BMW'n, en artikkel om de nye airbaggene, og en artikkel om eksosrør?

Noen som har noen erfaringer med frilansere som jeg bør merke meg, og som kan si noe om pris osv. også?
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Sidene du refererer til er jo "samlesider" for mange medier og derfor popper det opp med artikler hele tiden! Og, klikk.no satser jo stort på å bli en av de største....

Det å skaffe frilansere er en virkelig utfordring i Norge! Noen er dyre, noen skriver dårlig og noen er en kombinasjon av begge de......og så kan man sikkert lage hundre andre kombinasjoner...

Jeg vil anbefale deg å "detaljstyre" hva du vil ha av frilanserne! Men, igjen så er det individuelt fra person til person....
 

Ivellios

Medlem
Jeg har gjort noe frilansing for lokalaviser og slikt, for det meste "søppelarbeid" men jeg vet at både jeg og tidligere kollegaer ville ha foretrukket spesifikke temaer å forholde oss til. Men jeg går vel ut i fra at dette kommer mye an på hvor erfaren vedkommende er, og i hva slags medier han/hun har jobba i.
 
Sist redigert:

sta

Medlem
Utfordringen er ikke å finne dyktige frilansere, men å finne dyktige frilansere som er villige til å jobbe til en pris små nettsteder kan betale.

Som driver av en populær norsk nisje-blogg og med erfaring som journalist har jeg (desverre) erfaring fra begge sider av bordet. Jeg gjør noen frilansoppdrag for bl.a. A-pressen nå og da, og da tar jeg sjeldent mindre enn 650kr. pr. time. Med litt research tar en god sak ofte 3-4 timer å skrive og da kan du selv regne ut sluttprisen - en pris jeg ikke selv kan forsvere å betale for å få andre til å skrive for min blogg.
 

zapotek

Medlem
Syns jeg leste på Klikk.no at de postet masse gamle artikler fra bladene sine også. Når vi tenker på at de henter stoff fra Vi Menn, Her & Nå, Det Nye, Hjemme PC, Kamille, Foreldre & Barn, Bonytt, Rom123 og Hjemmet så sier det seg selv at de kan poste så og si non stop.
 
Topp